Wat kan ik doen om mijn vader om de tuin te leiden? Zie omschrijving

Ik heb een rekening waar mijn vader maandelijks 30 euro op stort. Op dit moment zou er 600 euro op moeten zitten. Maar er zit maar 10 euro op(domme actie). Maar hoe kan ik het een paar dagen uitstellen dat hij via internetbankieren achter de waarheid komt?Hij wil om 6 uur op internetbankieren gaan kijken waar al het geld is gebleven. Over een paar dagen krijg ik mijn salaris gestort endan schrikt mijn vader niet meer zo erg. Ik ben 19 jaar, student en zit bij ING.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet slim natuurlijk, bijna dom te noemen. Als je een goede reden hebt waar het geld is gebleven zal het geen probleem moeten zijn.
Je kan natuurlijk de pc slopen, of iets makkelijker, de toevoer van internet naar de pc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wordt het niet eens tijd om volwassen te worden....Je kan het wel lekker uit blijven geven, maar er komt een moment dat je je geld echt nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
verplaats je even in je vader en voel dat de teleurstelling groot zal zijn om erachter te komen dat zijn kind hem wil bedriegen.
een stuk groter dan wanneer dat kind een fout begaan heeft en die opbiecht aan hem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waaraan heb je al dat geld opgemaakt dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het geld opgemaakt aan kleine dingen zoals kleding enz(niet heel veel) maar veel geld gaat dnaar boodschappen die ik doe in de naam van mijn ouders. Maar mijn vader vindt dan dat dat van zijn eigen geld afgaat en niet van de mijne. Maar dat is niet het geval verder betaal ik mijnrekeningen gewoon optijd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was die van net verwijderd?? :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Opmaken aan kleding"? Kleding heb je toch nodig. Bij komt dit over, als een schaamtegevoel wat onterecht is.
Het is zo'n beetje zijn rekening, maar dan op jouw naam.
Ik kan je adviseren: laat dat niet meer toe. Neem een eigen rekening.
Woon je nog thuis?
Wat hij bedoelt is misschien kinderalimentatie, maar dan zou je ergens anders moeten wonen, bovendien zou het maandbedrag dan boven de € 137 moeten zijn.
Stop met je te laten gebruiken. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En..hoe reageerde je vader?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankuwel voor je reactie. Mijn vader vindt kleding zelfs geldverspilling. Het moet altijd zo goedkoop mogelijk zijn en strikt noodzakelijk. Ik woon nog thuis en ik begrijp niet echt wat mijn vader met het geld dat hij aan me geeft wilt. Maar ik denk dat ik uw advies opneem en een andere rekening open en daar mijn salaris op laat storten enz. En "zijn" geld met rust laat. Hem de pinpas geven en het hem zelf laten uitzoeken. Helaas is mijn vader van 58 niet zo begripvol als u. Iedereen bedankt voor de reacties
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vader is nog niet thuis. Maar dat kan niet zo heel lang meer duren. Ik meld jullie hoe hij heeft gereageerd...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij heeft vandaag niets tegen me gezegd maar dat gaat hij zeker morgen doen. Want ik moet naar de ING. Dus dan gaat hij mee en meteen even inzage aanvragen met mij erbij :(. Ik zal morgen melden wat er is gebeurd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe bedoel je inzage aanvragen? Hij wil zichzelf dus machtigen op jouw rekening, ik zou dit NIET doen! Geef geen toestemming! Laat je niet manipuleren door hem!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als hij gemachtigd is over jouw rekening kom je hier niet zomaar vanaf, want dan teken je er voor. Hij kan een bankpas aanvragen, internetbankieren omdat je dan toestemming geeft. Denk hier goed over na, want straks kom je er niet meer vanaf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je wit het uitstellen tot je salaris is gestort - en dan? Ga je dan die 590 euro niet elders missen? Zegt je pa dan niet: 'Hé, je salaris is net binnen zie ik en toch is je saldo maar X, hoe komt dat'?
En waarom wil je vader inzage? Als hij jou geld geeft, is dat daarna van jou lijkt me.
Anders moet hij maar een spaarrekening voor je openen waar hij alleen op kan storten en die na x jaar vrijkomt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
... Als ik het goed begrijp geeft hij je elke maand 30 euro die je niet uit mag geven? En je weet ook niet waarom je het krijgt en niet uit mag geven? Ik zou er eens een goed gesprek over hebben want zo kan het natuurlijk niet langer. Als hij vindt dat je het voor noodgevallen of uit-huisgaan nodig zult hebben, waarom staat het dan niet op een spaarrekening in plaats van een doorlopende rekening? Dan is het natuurlijk een keer weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oei...we hebben niks meer van Vnas gehoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb uiteindelijk knallende ruzie met mijn vader gehad. Ik heb hem op internetbankieren laten zien waar welke afschrijvingen er zijn gedaan, maar die heb ik zo begrenst dat alleen de afschrijvingen tussen de 21 en 1000 euro zichtbaar waren.
Dit kalmeerde hem wellicht een beetje. Verder heb ik hem gemeld dat ik een nieuwe rekening ga openen en dat hij daar dan niets meer mee temaken heeft. Iedereen bedankt voor de reacties, jullie hebben mij echt geholpen.
Kristal
12 jaar geleden
Vnas, mijn hele reactie staat al onder Klaas' antwoord, maar álle respect!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vnas....fijn om te horen dat iemand zijn/haar advies toch is gebruikt al vind ik het rot te horen dat je er zo'n ruzie om moet hebben terwijl jij 19 bent en dus voor de wet volwassen bent en recht hebt op je eigen rekening en privacy maar toch zo'n vader hebt die je echt weg moet slaan omdat hij het niet snapt! sterkte en succes de komende tijd....en respect voor je!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed gedaan, mijn complimenten!

Antwoorden (24)

Niet, eerlijkheid duurt het langst dus biecht het maar op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
" Ik ben 19 jaar, student en zit bij ING."

Daar zit het antwoord op jouw vraag. Tijd om verantwoordelijkheid te nemen en te dragen.

Met alle respect maar je bent geen 12 jarige meer die stiekem zijn spaarpot heeft leeggehaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij bent 19 het is jouw rekening, wat heeft jouw vader met jouw rekening te maken. Op deze leeftijd kun je zelf bepalen wat je met je geld doet. Jij hoeft je vader ook geen verantwoordelijkheid te geven. Ik zou gewoon jouw internetbankieren gegevens wijzigen via service en instellingen. Dan houd jij wat je doet prive.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wees ook eens sportief om te melden waarom deze min!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vader heeft geen wachtwoorden van mijn internetbankieren. Maar het is nogal een dominante intimiderende man met geen gevoel voor begrip. Hij dwingt me straks zelf mijn wachtwoorden in te voeren. Want hij zegt mijn geld gaatdaar natoe(30 euro per maand). Ik heb u geen "min" gegeven. Ik weet niet hoe dat moet, ben nniet zo bekend met deze app,sorry. Waar kan ik uw "min" terugdraaien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit was niet persoonlijk aan jou over de min. mensen die minnen doen dat meestal anoniem zonder opgaaf reden, beetje flauw. Laat je niet intimideren door je pa, je bent nu oud genoeg om je eigen boontjes te doppen. Ik zou zeggen, laat die 30 euro maar ik wil mijn eigen privacy. Zoek een bijbaantje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij krijgt binnenkort zijn salaris...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi opgelost bij deze dan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd je bent al oud genoeg om je geld zelf te regelen en je vader kan gewoon €30 storten zonder te kijken vraag anders of je moeder er over wil praten met je vader.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met mijn moeder kan ik er altijd over spreken. Heb ik al gedaan. Alleen is ze zelf ook bang voor mijn vader. Mijn vader ontploft altijd om de kleinste dingen en mijn moeder is altijd van het praten en nooit schreeuwen enz. Mijn moeder durft helaas zelf ook niet iets tegen mijn vader in te brengen als je het niet eens is met mijn vader
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat je niet intimideren door je dominante vader. Hoop dat je sterk genoeg bent om je eigen standpunt te vertellen. Hij gebruikt jouw rekening las ik. Laat dit niet meer gebeuren, hij heeft zijn eigen rekening. Misschien kun je overwegen op kamers te wonen, dan ben je van je dominante vader af en kun je eindelijk doen wat jij wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goh zoveel minaars en nog niet 1tje heeft de moed om te melden waarom!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Toen ik 19 las dacht ik hetzelfde, je bent volwassen regel het maar. Leuke pa heb je trouwens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ouders zijn tot het 21e levensjaar financieel aansprakelijk voor hun kinderen. Dus de "je bent 19 dus hij mag zich er niet mee bemoeien" boodschap gaat niet op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en hij geeeeft je die 30 euro toch? een keer boodschappen doen en tis weg!! als je wat geeft, mag je niet eisen dat iemand t niet opmaakt, behalve als dat de afspraak is, maar dan nog is het raar......
vaak is het juist goed voor een dominate vader, om eens tegen gesproken te worden, en wel zo, dat je t meent!bij mij was t vroeger ook zo, pa dominant, ma bang.. nou ik heb op een gegeven manier haarfijn laten zien hoe ze doen /zijn, en vanaf toen, zijn ze anders gaan, doen, vaak weten ze niet eens dat t een patroon is, dat ze in samen in stand houden..
maar goed, sterkte...
enne als ik kon plussen of minnen, dan had je van een plus gekregen!(Kathlyn)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@dank je umria
@jeroenla Als je het hele verhaal had gevolgd, dan misbruikt pa juist deze rekening. Dus gaat hij daar ongezond mee om! Ouders moeten ook 19 jarigen loslaten om zelfstandigheid te stimuleren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb uiteindelijk knallende ruzie met mijn vader gehad. Ik heb hem op internetbankieren laten zien waar welke afschrijvingen er zijn gedaan, maar die heb ik zo begrenst dat alleen de afschrijvingen tussen de 21 en 1000 euro zichtbaar waren.
Dit kalmeerde hem wellicht een beetje. Verder heb ik hem gemeld dat ik een nieuwe rekening ga openen en dat hij daar dan niets meer mee temaken heeft. Iedereen bedankt voor de reacties, jullie hebben mij echt geholpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed zo Vnas!
Niet aan beginne, gewoon eerlijk opbiechten. Anders raak je verstrikt in een net van leugens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jouw vader ook kan inloggen op jouw ING rekening (wat ik vreemd vind trouwens) dan kan je je wachtwoord veranderen voordat hij probeert in te loggen.
Je zal dan wel weer wat uit te leggen hebben waarom hij ineens geen toegang meer heeft, maar het is wellicht een goede gelegenheid om te melden dat je wat zelfstandiger wil worden.
Als hij géén toegang tot jouw rekening heeft dan kan hij ook jouw saldo niet zien en is er dus niets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is niet vreemd als je toestemming hebt gegeven met 18jaar dan is dat gewoon zo. ik kan ook bij mijn dochter kijken en ook geld overboeken en terugboeken via haar rekening. soms ook gewoon handig hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen ik 19 was ben ik op kamers gaan wonen omdat ik in een andere stad ging studeren.
Ik heb toen een girorekening geopend waar mijn ouders geen inzage in hadden, zij stortten mijn toelage naast de studietoelage die ik van studiefinanciering kreeg.
De dagafschriften kregen zij niet onder ogen, internetbankieren bestond in die tijd nog niet.
Wellicht vertrouwden mijn ouders mij dit gewoon toe, ik heb er ook zelden onverantwoordelijke dingen mee gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op deze leeftijd mogen ze ook wel zelfstandig zijn, hoeven pa en ma hun rekening niet in de gaten te houden. Hier leren ze ook weer van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vader heeft geen wachtwoorden van mijn internetbankieren. Hij kijkt normaal nooit. Maar nadat hij hoorde dat hij collegegeld moest gaan betalen voor het volgend jaar(1700euro) wilde hij weten hoeveel ik op rekening had. En toen ik zei dat er 100 euro opzat zei hij. Als ik van werk kom wil ik precies zien war al het geld naartoe is gegaan. Om 6 uur is hij weer thuis en hij vergeet zeker niet om te kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar als dochterlief niet met geld om kan gaan kan dat een reden zijn dat de ouders toezicht houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als dochterlief niet met geld om kan gaan komt dat juist doordat ze nooit in de gelegenheid gesteld is om zelf domme fouten te maken.
Op 19 jarige leeftijd is het hoog tijd dat je zelfstandig met geld om leert gaan, bij het leerproces horen domme fouten en advies alleen wanneer erom gevraagd wordt.
Voor pubers onder de 18 kan ik me best voorstellen dat begeleiding intensiever moet zijn, maar met 19 ben je volgens de wet volwassen en moet in staat geacht worden je eigen financiën te kunnen regelen.
In principe hoef je je vader niet om de tuin te leiden. Je bent immers 19 jaar en dus meerderjarig. Jij mag beslissen wat je met het geld doet.
Dat hij in jouw rekening kan kijken, vind ik vreemd. Het dat net alsof het zijn rekening is, waar jij dan geld van ontvreemd hebt. Dus dit klopt niet.

Je zit duidelijk met een probleem, maar dát probleem vertel je niet. Dan kunnen wij je ook niet helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De rekening staat op mijn naam. Maar mijn vader ziet het als zijn rekening omdat hij er maandelijks 30 euro opstort. Hij zegt wel dat het voor mij is. Maar hij eist tegelijkertijd voordurend het geld op. Mijn loon komt daar ook op maar daar blijft hij wel vanaf. Mijn vader is erg dominant en onredelijk en altijd controlerend. Zo zit het helaas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat verandert de zaak. Het probleem ligt niet bij jou, maar bij je vader. Hij begrijpt niet goed, dat 'gegeven is gegeven'.
Wat kan je doen?
Heel duidelijk zijn: "Paps, het geld dat jij mij geeft is voor 100% van mij. Dat sta je dan met liefde af. Ik bepaal wat ik ermee doe. Jij gaat daar niet meer over. "
Als hij dit niet begrijp, kun je het beste contact opnemen met het Maatschappelijk werk, want dan heb je speciale vaardigheden nodig, om met deze man te kunnen omgaan. Het blijft je vader, maar zijn gedrag is gestoord.
Houd voet bij stuk. Kies voor jezelf. Heel veel succes!!
Kristal
12 jaar geleden
Of,
als je eigen salaris voldoende is Vnas kan je je vader ook laten weten dat je nu financieel zelfstandig wilt zijn en dat hij die € 30 zelf mag houden. Met grote dank aan je vader voor de financiele steun de afgelopen jaren. Dan heeft hij niets meer op je rekening te zoeken en kan hij je niet meer manipuleren met die € 30,- En Vnas, ga alsjeblieft kijken naar een kamer uit huis.
Misschien wil je niet weg voor je moeder maar je moeder is een volwassen vrouw en maakt(e) haar eigen keuzes, ze koos ook voor je vader destijds. Misschien heeft ze daar nu spijt van maar zolang jij in huis blijft gaat zij ook niet weg, voor jou...
Jullie, je mam en jij, houden elkaar vast in deze situatie en staan jullie vader eigenlijk toe dat hij met agressie over jullie heerst. Dat bedoel ik niet als verwijt, zéker niet, maar om je te laten zien dat er een mogelijk is om niet meer het slachtoffer van je vader te zijn. Je kan er gelukkig zélf iets aan veranderen. Verandering hangt niet van je vader af!!
Ik hoop dat je de moed kan opbrengen om zelfstandig te gaan wonen, vraag om hulp zoals Klaas aanraadt als je het niet in je eentje kan, schaam je daar niet voor. Integendeel, neem álle goede hulp aan die je aangeboden wordt!! Dan kan je eindelijk wat meer gaan genieten van je leven lieve Vnas. Dat gun ik je zo...
En misschien dat je moeder dan ook de moed kan opbrengen om voor haarzelf te kiezen, maar dat is aan haar.
Het wordt tijd dat jij je los maakt.
Dat is heel moeilijk maar je kan het, met of zonder hulp.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plusje voor Kristal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb uiteindelijk knallende ruzie met mijn vader gehad. Ik heb hem op internetbankieren laten zien waar welke afschrijvingen er zijn gedaan, maar die heb ik zo begrenst dat alleen de afschrijvingen tussen de 21 en 1000 euro zichtbaar waren.
Dit kalmeerde hem wellicht een beetje. Verder heb ik hem gemeld dat ik een nieuwe rekening ga openen en dat hij daar dan niets meer mee temaken heeft. Mijn moeder vindt op kamers wonen super ranzig. Maar ik wil echt echt wel binnenkort goed aan uitzoeken. Erzijn ook schone huisgenoten haha.
Mijn moeder is echt een softie, helaas en durft niets te zeggen en is ooknog eens lichamelijk erg zwak omdat ze chronisch ziek is. Helaas is ze vaak zo zwak dat ze de hele dag slaapt van de pijn en savonds juist niet kan slapen. Mijn moeder heeft multiple slerose, een zeldzame vorm van reuma.
Ik geloof dat als mijn moeder gezond was geweest, dat ze mijn vader allang had verlaten. Ik heb haar al vaak genoeg gevraagd hoe je zo een dominant persoon kan trouwen terwijl jij nooit van schreeuwen en gedoe houdt.
Maar mijn moeder zegt altijd dat hij vroeger niet zo was. Maar dat hij nu vreselijk is als hij niet krijgt wat hij wilt. Iedereen bedankt voor de reacties, jullie hebben mij echt geholpen.
Kristal
12 jaar geleden
Vnas... je klinkt ineens heel anders! Geweldig! Je klinkt sterk, je hebt je angst voor je vader overwonnen en gezegd wat je ervan vond. Dan wordt hij maar kwaad, bij jou bereikt hij daar niets meer mee. Zo!
En weet je, op kamers gaan kan mee en tegen vallen, dat weet je niet, maar het is dan wel jouw leven dat je dan leidt en niet meer een leven onder de tirannie van je vader.
En moeders vinden kamers, die te huur zijn, wel vaker te ranzig voor hun kinderen, daar hebben ze vaak gelijk in én daar zijn het moeders voor ;-))
Voor je moeder zou je een liefdevolle omgeving wensen, maar daar kan jij op dit moment niets aan doen.
Maar jij kan er wel voor jezelf iets aan doen.
Vnas, ik wens je een hele fijne kamer waar je je veilig voelt.
Kristal
12 jaar geleden
Dank je Stippel
Het wachtwoord voor de rekening wijzigen zodat hij er niet meer bij kan.
Dat middel is erger dan de kwaal.
Waarom zou je het geld (het jou geschonken geld) niet mogen gebruiken?
Wat zijn de daarover afgesproken voorwaarden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn vader vind dat je geld altijd moet opsparen, daar ben ik het mee eens maar ik vind ook dat ik afentoe wat moey kunnen kopen. Mijn vader heeft hier geen begrip voor. Hij zegt wel dat de maandelijkse 30 euro voor mij is. Maar aan de amdere kant zegt hij heel vaak van haal dit voor me van mijn geld op jouw rekening. Mijn vader kan dan aan het eind niet begrijpen dat zijn geld er niet meer is. Hij gedraagt zich altijd onredelijk en onbegripvol. Hij denkt zelfs dat ING maandelijks geld van hem steelt via internetbankieren. Hij berekent elke dag zijn saldo. En als er maar iets niet klopt(door eigen berekenfouten) dan loopt hij alweer te schreeuwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tijd om op kamers te gaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar... als hij op internet ziet dat jij boodschappen hebt gedaan van "zijn"geld, dan heb jij bewijs dat je dat geld voor het gezin hebt uitgegeven
ik zou zeggen: pa ik hoef je 230 euro niet meer (een schijntje naast je salaris) maar betaal je boodschappen ook niet meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oeps, 230 is typefout
30 is een schijntje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb uiteindelijk knallende ruzie met mijn vader gehad. Ik heb hem op internetbankieren laten zien waar welke afschrijvingen er zijn gedaan, maar die heb ik zo begrenst dat alleen de afschrijvingen tussen de 21 en 1000 euro zichtbaar waren.
Dit kalmeerde hem wellicht een beetje. Verder heb ik hem gemeld dat ik een nieuwe rekening ga openen en dat hij daar dan niets meer mee temaken heeft. Iedereen bedankt voor de reacties, jullie hebben mij echt geholpen.
Bij het volwassen worden hoort ook af en toe zelf je neus stoten, door een domme actie. Je leert ervan.
Misschien tegen je vader zeggen dat je nu volwassen genoeg bent om die 30 euro niet meer nodig te hebben, omdat je toch je eigen salaris hebt.
Van de andere kant, hij zou toch moeten begrijpen dat geld op een lopende rekening uitgegeven kan worden. Soms aan doordachte soms aan wat ondoordachtere dingen.
Maar om de tuin leiden moet je niet doen, laat zien dat je voor jezelf kunt zorgen/opkomen, zonder kinderachtig gedoe. Dat moet je intussen ontgroeid zijn
12 jaar geleden
Het ergste voor een ouder is dat je kind je in je gezicht voor staat te liegen.
Wij leren onze dochter om altijd eerlijk te zijn, dan zal de evt straf/preek milder zijn dan wanneer we ergens achterkomen waar ze over gelogen heeft.

Ik zou eerlijk vertellen wat er gebeurt is en de consequenties aanvaarden, je bent immers 19 jaar oud, dat wordt toch wel tijd.
En probeer voortaan altijd eerlijk te zijn tegen je ouders, ook als je domme dingen doet, of vooral dan. Je zal zien dat dat een heel verschil zal zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeg eerlijk tegen je vader waarvoor je het geld nodig had, voor hij gaat internetbankieren. Er zal niets ander op zitten. Je vader om de tuin leiden komt vroeg of laat toch uit. Het geld moet wellicht dienen voor je studies? Als je er bij verteld dat je het terug gaat storten van je salaris, zal dat hem vast wat milder stemmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het geld is gewoon om voor iets te sparen dat hij wil waar ik het geld aan uitgeef. Hij heeft een groeirekening waar ik geld van kan halen om te voor me studiekosten. Daar hou ik mezelf ook aan er staat namelijk een enorm gedrag op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geen 600 euro aan salaris om hem terug te betalen in 1 keer. Volgens mij wordt hij dan alleen maar bozer terwijl hij ook veel heeft uitgegeven hiervan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jouw vader is een potjes-maker. Dat is op zich helemaal geen verkeerde eigenschap, maar gecombineerd met paranoide gedrag (ZE stelen geld van me) en over-controlerend gedrag naar jou toe, is het eng. Hij moet lekker zijn potjes blijven maken, maar niet op jouw rekening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb uiteindelijk knallende ruzie met mijn vader gehad. Ik heb hem op internetbankieren laten zien waar welke afschrijvingen er zijn gedaan, maar die heb ik zo begrenst dat alleen de afschrijvingen tussen de 21 en 1000 euro zichtbaar waren.
Dit kalmeerde hem wellicht een beetje. Verder heb ik hem gemeld dat ik een nieuwe rekening ga openen en dat hij daar dan niets meer mee temaken heeft.
Mijn vader heeft inderdaad paranoide gedragstrekken. Gisternacht wilde hij nog wat downloaden in de Appstore. (een gratis app) maar hij typte echt zo vaak een verkeerd wachtwoord in dat apple vroeg of hij zijn wachtwoord wilde opvragen. Mijn vader reactie was meteen schreeuwen en naar mij toe komen met het verhaal dat apple hem niet laat downloaden omdat ze niet willen dat hij een gratis app zou kunnen downloaden. Ik hoorde hem aan en vertelde dat hij zijn wachtwoord gewoon vergeten was en ik wist ook zijn wachtwoord dus ik typte hem in en hij kon weer downloaden. Nu denkt hij ook nog dat Iphones weten wanneer een ander persoon de iphone in de handen hebt en dat alleen dan de iphone weer normaal doet. Iedereen bedankt voor de reacties, jullie hebben mij echt geholpen.
Als je deze toestand doorkomt, zou ik daarna aan je vader vragen onder welke voorwaarden hij je het geld geeft / leent. Geeft hij het onvoorwaardelijk, dan mag jij helemaal zelf weten waar je het aan uit geeft. Zijn er voorwaarden aan verbonden zoals dat hij je rekening wil controleren, dan heb jij altijd nog de vrijheid om te zeggen nee bedankt, ik hoef het geld onder die voorwaarden niet. Laat je vader niet domineren over jou. Zet je eigen stappen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon zeggen wat je met dat geld gedaan hebt, dat scheelt een hoop gedoe, je bent oud genoeg om je verantwoordelijk te nenem... anders het internet even onklaar maken dat hij niet het saldo kan checken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zo eens alle antwoorden van je zitten lezen en kan je maar één ding adviseren.

Accepteer niet meer dat je vader geld op jouw rekening stort,doet hij het toch,stort het dan terug en sta niet meer toe dat je vader inzage heeft op jouw rekening.

Blijft hij storten,dan de rekening opheffen en een nieuwe nemen.

De argumenten waarvoor jouw vader geld op jouw rekening stort vind ik helemaal niet kloppen,dus m.a.w. werk hier niet meer aan mee en zeg hem dit gewoon en ja ik heb gelezen dat hij nogal dominant is,maar hou voet bij stuk en laat zien dat jij volwassen bent en dat je hier echt niet meer aan mee werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat hem maar gewoon schrikken. Dan kun je hem gelijk vragen waarom hij schrikt. Of heb jij toevallig een afspraak gemaakt, een voorwaarde van het maandelijks storten van die 30 euro?
Zo ja dan zal je op de blaren moeten zitten en opbiechten want afspraak is afspraak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb met aandacht de antwoorden plus jouw reacties hierop gelezen. Ik ken ook zo'n type vader. Die opende ook bankrekeningen op naam van zijn kinderen om de belasting te omzeilen. Dat geld is daarom (in zijn ogen) niet voor jou, maar blijft van hem. Maar hier zijn kennelijk geen goede afspraken over gemaakt. Wel weinig trouwens, €30 per maand.
Van jouw zelfverdiende geld mag je toch zeker wel kleding kopen? Daar heeft hij niets mee te maken. Het gaat hem puur om die 20 x €30= €600 euro die hij gestort heeft.
Om de tuin leiden wordt moeilijk. Je kan hem laten zijn waar het geld heen is gegaan aan de hand van de afschrijvingen.
Je kunt hem toezeggen dat je het, eventueel in gedeeltes zult terugstorten.

Open morgen, of het liefst vanavond nog een eigen rekening en laat daar je salaris op storten. Doe verder niets meer met die rekening die je vader voor jou heeft geopend. Omdat hij een driftkikker is, zal hij boos worden als je het geld steeds terugstort. Zolang je nog thuis woont, zou ik dat niet doen, waarom zou je de verhouding verder verslechteren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, als je vader zo manipulatief is, moet je jezelf op een zo pijnloos mogelijke manier 'losweken'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb uiteindelijk knallende ruzie met mijn vader gehad. Ik heb hem op internetbankieren laten zien waar welke afschrijvingen er zijn gedaan, maar die heb ik zo begrenst dat alleen de afschrijvingen tussen de 21 en 1000 euro zichtbaar waren.
Dit kalmeerde hem wellicht een beetje. Verder heb ik hem gemeld dat ik een nieuwe rekening ga openen en dat hij daar dan niets meer mee temaken heeft. Iedereen bedankt voor de reacties, jullie hebben mij echt geholpen.
Als je zo flink bent geweest om dit te doen.
Dan ben ook zo flink om dit eerlijk op te biechten.
Als jij een goede relatie hebt opgebouwd ga je dit toch niet te grabbel gooien.
Dus neem een wijze raad aan en ben eerlijk hierover.
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
j5m, als ik je antwoord lees vermoed ik dat je de reacties van Vnas zelf op de antwoorden niet gelezen hebt...
Doe maar even, dan snap je wel wat ik bedoel. geen min van mij hoor, ik min niet ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is geen kwestie van flink wezen...........
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee en ook niet een kwestie van een goede relatie ben ik bang (geen min van mij doe alleen aan plusjes :-D)
open een nieuwe rekening en blokeer oude
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent meerderjarig je vader heeft dus niet het recht om je rekening in te zien. Je kan het dus gewoon weigeren en je hoeft geen tekst en uitleg te geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb uiteindelijk knallende ruzie met mijn vader gehad. Ik heb hem op internetbankieren laten zien waar welke afschrijvingen er zijn gedaan, maar die heb ik zo begrenst dat alleen de afschrijvingen tussen de 21 en 1000 euro zichtbaar waren.
Dit kalmeerde hem wellicht een beetje. Verder heb ik hem gemeld dat ik een nieuwe rekening ga openen en dat hij daar dan niets meer mee temaken heeft.
Mijn vader is nooit zo geintresseerd in iemands rechten, alleen in zijn eigen rechten. Ik ben rechten-student en daar maakt hij dan zoveel mogelijk gebruik van. Maar ik meld hem gewoon dat je hier niet zomaar rechtzaken moet beginnen, zodra ik hem vertel hoeveel geld hiermee gemoeid gaat laat hij me met rust. Hij weet niet dat er zoiets is als een geschillencommissie voor heel veel nedrijven. Maar dat houden we zo.
Hij denkt dat ik notaris wil worden maar ik wil uiteindelijk strafadvocaat worden. Maar daar komt hij pas heel laat achter.
Iedereen bedankt voor de reacties, jullie hebben mij echt geholpen.
Kristal
12 jaar geleden
Succes met je studie Vnas!
Om de woorden van fameuze Maxima Zorregieta te misbruiken 'Dat was een beetje dom'. Dus, gewoon tegen je ouders zeggen: Ik heb het geld gebruikt; Dat was niet slim. Maar goed, Mijn geld, Mijn fout, Mijn probleem. Je verantwoordelijkheid nemen. Je hoeft hun niet uit te leggen wat er met het geld gebeurd is, tenzij er speciale voorwaarden zijn voor de storting van je vader.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wordt volwassen en neem je verantwoordelijkheid: vertel alles gewoon aan je vader, het is al geweldig dat hij je zo financieel support!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eerlijk antwoorden dat je het geld nodig had eerder je bent toch n arme student
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het op twee manieren doen:
1. De eerlijke manier

Lijkt me voor de hand liggend, je biecht alles op.

2. De oneerlijke manier (hoever kan ik op je geweten inpraten)..

Je typed 3× een verkeerd wachtwoord in, en je vader kan het pas na een week zien...

Groet,

Maarten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je vader komt er hoe dan ook achter, hij kan nml zien dat er geld afgehaald is en bijgestort, wanneer je in een winkel betaalde zelfs welke winkel, maar denk dat je dit al wist......
leer hiervan.....en wees blij dat je vader geld stort op je rekening
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de waarheid duurt het langst