Welke kookboeken zijn overzichtelijk en eenvoudig voor een kind van 9 jaar?

Onze kleindochter heeft veel interesse voor koken. Ik zoek een kinderkookboek dat behalve duidelijk, ook een beetje grappig is.

Toegevoegd na 2 dagen:
Heel erg bedankt voor de vele tips :))

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://kookboeken.startkabel.nl/ Men raakt niet uitgeko......ehh gekeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt sxiopo :)
Natuurlijk zijn er veel kookboeken op internet te vinden. Maar je weet nooit of het wel goed is tot je het gekocht hebt en uitgeprobeerd. Daarom mijn vraag, misschien heeft iemand er ervaring mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet niet of je kleindochter lid is van de bibliotheek, maar zelf haal ik af en toe een kinderkookboek van de bieb ( voor mijn dochter ) , kunnen we ze even testen en na een tijdje zijn ze ze toch weer zat. Ik heb er nog niet één gevonden die ik ook daadwerkelijk heb aangeschaft ( ondanks de leuke recepten hoor )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de tip absor :)

Het beste antwoord

Spagetti met een schaar, staan leuke en lekkere recepten in met elke keer een verhaaltje erbij, en ze zijn niet al te moeilijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ons kleindochtertje vindt Pipi Langkous supergrappig. Ik wist niet dat er een kookboek van bestond.
Dus heel erg bedankt voor de tip!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/spaghetti-met-een-schaar/1001004002130821/index.html

Andere antwoorden (6)

Er is een kookboek van Kokkies. Helemaal gericht op kinderen en duidelijk uitgelegd. Alles is in een paar stappen uitgelegd zodat het makkelijk te volgen is voor kinderen. Bij de bron heb ik een link naar het kookboek toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit boek ziet er erg leuk uit, voor kinderen vanaf 9 jaar:

Kokkies ! het grote kinderkookboek

Auteur: Joyce Huisman 120 pagina's | Inmerc B.V. | november 2010
Dit is een kookboek voor kinderen die willen (leren) koken. Wat staat er allemaal in? Echte recepten voor echt eten. Voor soep, omelet, roergebakken kip, koekjes, pasta, pizza, shakes, smoothies, kaasbroodjes, gebakken aardappeltjes, taart en nog veel meer.
Handige kooktips voor bijvoorbeeld slagroom mooi stijf slaan, hoe je een krokant korstje maakt en welke kaas het lekkerste smelt. Het geheim van pannenkoeken bakken' Dat soort dingen.
Interessante zaken die soms volwassenen niet eens weten. Zoa...
Volledige beschrijving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben zelf erg gecharmeerd van 'Vandaag kook ik. Hét basiskookboek voor kinderen'. Het geeft naast uitleg met veel plaatjes niet alleen recepten maar ook een heleboel tips over voeding en van alles wat er bij een maaltijd komt kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naast Kokkies, vind ik het kookboek van de Donald Duck ook heel leuk voor die leeftijd!

'Met dit kookboek leren kinderen op een leuke en inspirerende manier de basisvaardigheden van het koken, terwijl ze al meteen de lekkerste gerechten bereiden. Het boek werd samengesteld en geschreven door de culinaire redactie van TIP, die koos voor simpele, maar serieuze recepten, die verder gaan dan koekjes bakken. Alle recepten zijn heerlijk en leuk om te bereiden. Uiteraard gaan de jonge koks niet zonder voorbereiding aan de slag: in een inleidend hoofdstuk geeft Oma Duck uitleg, tips en keukentrucs om goed beslagen voor het fornuis te verschijnen. De vrolijke tekeningen en tips bij elk recept zijn leuk voor als je moet wachten tot het water kookt, of totdat de oven is voorverwarmd. Bij elk recept staat duidelijk hoe lang het bereiden duurt, wat de moeilijkheidsgraad is en hoeveel calorieën het gerecht bevat. De recepten zijn eenvoudig te bereiden onder toezicht van een volwassene'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een leuk kinderkookboek is "De Kinderkeuken", uitgegeven door IKEA. Het is al wat ouder, uit ca.2004

http://boeken.marktplaza.nl/kinderboeken/De-kinderkeuken-Ikea-13627385.htm

Om samen allerlei soorten koekjes te bakken:
"Bakpret voor kleine handjes", van Becky Johnson

http://kookboek-kopen.nl/bakpret-voor-kleine-handjes-19495/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"mijn eerste kookboek" is echter al heel wat jaartjes oud...geschreven door: Angela Wilkes en Stephen Cartwright. Simpele maar lekkere recepten, die zeer leuk geillustreerd zijn, de koks zijn zo klein als kabouters; een tomaat komt bijvoorbeeld tot de navel, en alles wat ze dus gebruiken is heel groot voor ze! weet alleen niet of het boek nog te verkrijgen is...ISBN 90 213 0030 3

succes en eet smakelijk!