Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet je perse zo'n hemeltje boven een babybedje hangen?

Ik vind dat zelf niet zo mooi, maar kan me voorstellen dat dat voor een kindje prettig is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, dat is niet nodig. Een baby kan zover in de eerste weken nog niet eens kijken. Het is voor 't idee dat de baby meer rust krijgt wanneer het hemeltje dicht is, bijvoorbeeld tijdens visite in de kraamweek.
Als de baby wat ouder is kunnen ze wel eens aan het hemeltje gaan trekken waardoor meestal de hemeltjes wel weggehaald worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Nee hoor,dat moet helemaal niet en als jij het niet mooi vindt,moet je het niet doen.

Toegevoegd na 10 uur:
Meestal wordt het hemeltje zelfs door de kraamzorg opzij geschoven zodat de baby goed daglicht krijgt i.v.m. het geel worden van de baby.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor het hoeft niet.. ik heb het bij mijn 2 dochters ook helemaal niet gehad...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het moet niet.
Een hemeltje boven de wieg houdt fel zonlicht en tocht weg.
Maar dat kan je op een andere manier ook oplossen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is geen enkele wet in Nederland die het je verplicht.
Ik Jan get me wel voorstellen dat het del licht en/of vliegen en muggen tegen houd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, heb vorige week een bijeenkomst gehad ivm mijn zwangerschap en daar werd het zelfs ten zeerste afgeraden. De kans dat het kindje eraan gaat trekken en erin verstrik raakt of op het gezichtje komt is aanwezig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof dat ze het op hangen om zo de baby te beschermen tegen te veel prikkels van de omgeving om te slapen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We hebben met een hemeltje geen ervaring, maar een klamboe wel! Wij gebruiken die tegen de muggen en insecten. Wij hebben een klamboe van het merk Lief!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor,het is eigenlijk vooral voor de sier en evt om tocht tegen te houden.Maar vaak word een babybedje echter zo laag op gemaakt,dat het kindje helemaal niet onder het hemeltje ligt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding