Wat zijn leuke/creatieve opdrachten/spelletjes die ouders met hun (jonge) kinderen kunder ondernemen?

Opdrachten van ongeveer een uur/anderhalfuur.
Het mag ook iets zijn waar ze meerdere lessen/bijeenkokmsten mee bezig zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

bij de axion heb je kleine lege canvas schilderijen voor weinig geld en daar heb je ook verf en kwasten.
laat iedereen eerst een mooie tekening maken met potlood op canvas en het daarna inkleuren met verf

neem een dun elastieken touwtje
en knip een paar rietjes in kleine stukjes en laat ze deze rietjes aan het elastiek rijgen
knoopje erin en je hebt een mooie ketting

laat ze met verf (diezelfde knutselverf van action)een mooie tekening maken op een raam (iets met een thema dus met pasen een paashaas enz. erg leuk om steeds hun eigen creatie te zien en je haalt het er zo weer af

ik heb een startpagina gemaakt met links naar o.a. knutsel pagina's omdat hier ook veel naar heb gezocht heb ik ze voor mezelf allemaal op 1 pagina geplaatst.
neem eens een kijkje voor ideeen.
http://www.allesoverkinderen/maakjestart.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je link werkt niet: Is dit het? http://allesoverkinderen.maakjestart.nl/ Moest zonder www denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat klopt, sorry dat ik het verkeerd heb doorgegeven.

Andere antwoorden (9)

Een vlieger maken.
Creatief om hem te maken en daarna leuk om mee te gaan vliegeren.

Popcorn maken.
Pannekoeken bakken.
Werken in een schooltuintje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat ik zelf heb gedaan pas geleden is een foto collage van me zoon met me zoon gemaakt ( hij is 4 jaar ) daar zijn we zeker wel even mee bezig geweest.

iets van een speurtocht is ook erg leuk , voor de wat oudere kinderen.

Knutselen blijft toch ook leuk bijv met een schoenendoos , plaatjes uit tijdschriften knippen en een leuke kijkdoos maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik geef mijn dochter van 3,5 jaar een blaadje, hierop staan verschillende insekten afgebeeld.
eerst vraag ik welke insecten het zijn en dan gaan we opzoek naar die insekten, vergrootglas mee, pen en evt wat drinken want onderweg moeten we wel bijkletsen.
vindt ze geweldig en je kan elke keer weer andere insekten op het papier afdrukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb voor kinderen van 5 een speurtocht georganiseerd, waar ze het twee jaar later nog over hebben. Terwijl het alleen maar pijlen volgen betrof en bij huizen of andere objecten bijzondere dingen ontdekken. Bijvoorbeeld "Ga naar het huis waar een bordje van een hond staat"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Maak koppels van je kinderen (of groepjes van drie) en kleef een sticker van een dier op elk kind zijn rug. Laat uw gasten raden wat er op hun rug staat door vragen te stellen die alleen door ja of nee kunnen beantwoord worden. Bijvoorbeeld, "Heb ik vleugels?", "Ben ik groen?", "Kan ik vliegen", "Kan ik zwemmen", "Kan ik lopen", "Kan ik springen", enz. enz.
Hier zijn ze wel een poosje mee bezig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is heel leuk, maar is dit niet meer iets voor een verjaardagspartijtje? Ik denk dat de vraag gaat over een activiteit van ouders met hun kinderen.
Ik heb met een digitale camera foto's van mijn familie ( kan jij van de kinderen doen) gemaakt en die dubbel geplastificeerd. Daarmee kan je memorie spelen en dat vinden ze zeer interessant omdat ze zichzelf herkennen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Samen muziek maken.
Samen een dansje bedenken op een liedje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met mijn zoon ging ik altijd een eindje wandelen en dan wees ik iets aan en moest hij me vertellen wat het was , wat je er mee kon doen en of we het zelf ook hadden. Daar konden we ons uren mee vermaken en ook merk ik dat andere kinderen dat heel leuk vinden.
Wat de kinderen ook heel leuk vinden dat is raad je diertje. Ik neem dan zelf een dier in gedachten( natuurlijk geen moeilijk dier zoals een centipede of pijlstaartrog want dat raden ze natuurlijk nooit) maar gewoon iets makkelijks zoals een koe of een muis . En je kind moet dan door middel van vragen stellen erachter zien te komen welk die jij in gedachten hebt.
De dingen die ze bij de peuterspeelzaal altijd veel met de kinderen deden waren rollenspellen.
Een soort van kleine toneelstukjes uitvoeren met 1 centraal onderwerp en een telkens terugkerend woord of getal. Dat vinden de kinderen ook heel leuk . Ze worden er enthousiast van en ze proberen het na te doen.
En wat je ook leuk kunt doen is :jij doet zelf het geluid na van bv een kat of een trein of auto en je vraagt je kind of hij het herkent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
t-shirt verven

knutselen met gekleurde pijpenragers en ander spul

kleien

mini pizzaatjes bakken of koekjes bakken of muffins versieren

marshmallows in het kampvuur en verhalen vertellen.

naar de kinderboerderij en daarna ijsje eten

thuisbisoscoop : leuke kinder dvd opzetten met zelfgebakken popcorn en cola