adopteren uit egypte mogelijk?

mag een kind uit egypte geadopteerd worden en gelijk mee naar nederland?

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik had gehoord dat het kindje dan een aantal jaren in Egypte opgevoed moet worden zodat de autoriteiten kunnen zien dat je goed bent voor het kind. Kan nergens een verdrag vinden dat Nederlanders in Egypte mogen adopteren.

Toegevoegd na 8 minuten:
Wij willen graag in Egypte adopteren omdat mijn man Egyptenaar is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hé ja, ga naar de supermarkt, zet een kind in het boodschappenwagentje, reken af en neem het kind mee naar Nederland. Ben je nu echt zo naïef om te denken dat dat zomaar gaat?

Het beste antwoord

kinderen zijn niet af te halen.
er moet heel wat aan papierwerk rondgemaakt worden, de sitautie van jullie zal bekeken moeten worden, de reden, het belang van het kind, en nog veel meer haken en ogen.

er zijn wel degelijk afspraken en verdragen hierover. meer kan je lezen via de link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit is een antwoord waar ik mee verder kan. dank je!

Andere antwoorden (2)

Gelijk mee naar Nederland zal niet gaan lukken denk ik, daar gaat een hele hoop administratief werk aan van te voren. Maar het adopteren zelf zal denk ik wel gaan

Toegevoegd na 3 minuten:
Waarom wil je persé een kind uit Egypte dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal inderdaad niet meevallen.

In 2009 zijn nog twee stellen uit de Verenigde Staten gearresteerd wegens mensenhandel.

De zaak heeft het complexe Egyptische adoptiesysteem, dat gebaseerd is op de Islamitische wet, blootgelegd.
In Egypte moeten stellen die willen adopteren Egyptisch zijn, de naam van het kind mag niet veranderd worden en het mag ook niet meegenomen worden uit het land. Egyptenaren krijgen zelden de voogdij over kinderen die officieel niet van hen zijn. Dit omdat dat sociaal en religieus gezien wordt afgekeurd.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hetzelfde lees ik in verschillende - slecht vertaalde - Engelse artikelen.
Een goede Egyptische raadsman zou kunnen helpen.
Dus als jouw man Egyptenaar is en daar nog goede relaties heeft, dan kan hij beter in Egypte zelf informeren.