Hoe kan ik het beste mijn dochter (17 jaar)motiveren om serieuzer met haar studie om te gaan? Ze staat er nml niet al te best voor.

Terwijl ze dit tot voor een aantal maanden op haar sloffen af kon. Ik heb niet de indruk dat ze "iets" gebruikt of verkeerde vrienden heeft.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik maak hier ongeveer hetzelfde mee, ik probeer haar toch in te laten zien, dat ze er nog even 1 1/2 maand hard aan moet trekken en dan kan ze aan de opleiding beginnen die ze graag wil. Met alle leuke bijbehorende vakken, die ze nu niet heeft. En die vervelende vakken die ze nu heeft straks niet meer heeft Ik probeer haar ook te laten inzien dat ze straks de beloning krijgt in de vorm van veel vrije tijd, het gala van school, lekker op vakantie, heerlijk zwemmen met haar vrienden en vriendinnen. Ze vertelde me vanavond toevallig wel dat bij haar de hele klas er wel genoeg van heeft en ik heb haar geprobeerd uit te leggen dat ze moet proberen met een paar vriendinnen er weer een positieve draai aan te geven dat de hele klas daarin in mee gaat, tja ik weet dat het onrealistisch is maar je probeert toch wat hé, ik wil voor haar straks zo graag dat die tas buiten hangt, en niet dat ze dit jaar nog een keer over moet doen! Sterkte!

Houd studiegeld in van haar zakgeld. Of kleedgeld. Dan moet ze er harder voor werken, anders is ze dat geld ook kwijt. Als ze haar best doet, dan heeft ze een goed gevoel. Misschien kun je dan het geld weer terugstorten ofzo. Weet alleen niet of dit als omkoping of slavenij gezien wordt...

Je kunt er iets tegen over zetten, Bijvoorbeeld bij een 10 krijg je 2 euro ofzo, of je mag naar een concert als je zoveel 9ens of hoger hebt

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100