verschil in pampers?

Ik weet voor wat voor merk ik wil gaan maar niet goed wat het verschil is. Welke gebruiken jullie voor een kindje wat pas geboren is. Ik wil maat 2 gaan gebruiken maar ga je dan voor new born, dry of active en waarom? En hoelang gebruiken jullie maatje 2 wanneer kan de kleine ongeveer maatje 3 aan?

Toegevoegd na 8 uur:
Klopt, ik bedoel het merk pampers.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pampers is een (tamelijk dure) merknaam, geen soortnaam.
De soort heet wegwerpluiers.
bamibal
13 jaar geleden
Maar ze vraagt specifiek naar Pampers, niet naar luiers in het algemeen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, je hebt gelijk. Ik heb niet goed gelezen. Ik dacht dat Nelleke wilde weten welk merk wegwerpluiers goed zijn. Maar ze vraagt welke luiers van pampers ze moet gebruiken voor welk kind.

Het beste antwoord

Wij hebben New Baby gebruikt, omdat daar een soort plasindicator op zat. Aan een blauw streepje kun je zien of je baby geplast heeft.

Daarna zijn we overgegaan op Baby Dry, omdat er daarvan meer in een pak zitten dan bij Active Fit, voor hetzelfde geld.

Op de verpakking kun je trouwens zien voor welk gewicht de luiers geschikt zijn. Er zit een overlap tussen 2 en 3, dus je merkt zelf wel wanneer 2 niet meer lekker past.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Op de verpakking van elk merk staat aangegeven voor welke gewichtscategorie de luiers bestemd zijn.

De 'new born' serie gaat tot 7 kg (maat 3). Maat 2 is voor 3-6 kg, maat 3 voor 4-7 kg.
De keuze voor de maat ligt misschien ook een beetje aan de grootte van je kindje.

Bij Pampers krijg ik de indruk dat ze graag willen dat je de 'dry' variant gebruikt voor 's nachts (gelet op het plaatje op de verpakking met een maantje) en de 'active' variant voor overdag.

Toen mijn dochter nog kleiner was (zo klein als jouw kindje nu, denk ik) heb ik wel geëxperimenteerd met verschillende merken en gekocht wat er in de aanbieding was. Uiteindelijk bij het huismerk (van Kruidvat) gebleven, omdat ik tevreden was, mede om de prijs-kwaliteitverhouding.
Mijn dochter is nu bijna 2 en gebruikt nu al heel erg lang maat 4 (7-18 kg).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ervaring is dat er nauwelijks verschil zit tussen merken luiers. Ik ging altijd voor de goedkoopste en letter heel goed op de aanbiedingen bij het Kruidvat e.d.
Het verschil in kwaliteit is m.i. minder groot dan het verschil in prijs.

Heb nooit klachten van mijn dreumesen gekregen :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het goedkope merk bumblies scheelt enorm en daar mankeert niets aan maar ze vallen iets kleiner dan bijvoorbeeld pampers dus als ik tweifel over de maat neem ik eerst nog een pak van het merk pampers in de zelfde maat.
Mijn zoontje was al vanaf het begin erg lang en heeft evengoed nog de newborn luiers gehad.
Nu is hij 3 maanden en zit hij al in nr 3 dus koop niet teveel in.
Ik heb ongeveer 1 maand per nr hoger gedaan maar nogmaals mijn zoontje is erg lang dus daar kun je niet vanuit gaan.
Mijn oudste heeft nooit tegen andere merken dan pampers gekunt ze zat dan onder de uitslag en de urine liep langs haar billen maar bij mijn andere 2 kindjes heb ik daar nooit last van gehad dus het is eigenlijk gewoon proberen begin met de goedkoopste en als het niet werkt kun je altijd nog de duurdere nemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je, je koopt eens wat en dan gebruik je het een tijdje. Lekt het door, zit het te groot of wordt het te klein en te strak? Dan is het tijd om voor een andere maat te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hi,

dit is heel persoonlijk. ik en mijn zus hebben beide een zoon van de zelfde leeftijd.
ik ga voor goedkoop en zij gaat voor duur.
zij doet 2 vingers tussen de luier en de buik zodat het niet strak zit. Ik trek de luier lekker strak aan.
Zij zit nu 1 maat groter dan ik maar haar zoon is iets lichter.
Ik hou van lekker compakte stevige luiers (kruidvat) zij houd van soepel en dun (pampers)

Je moet vooral op je gevoel af gaan. Kijk goed naar de volgende dingen om je te helpen met je keuze:
Hoe zit het klitteband. Zit het nog volledig op het plak gedeelte of loopt het al te veel naar de zijkant
Moet je steeds vaker de luier verschonen, of te wel wordt de luier te klein omdat je kind meer plast en poept.
Zie je in de lieslijn hele rode afdrukken van de luier?

Suc6 ermee