Kan ik als 18 jarige geadopteerd worden?

Ik wil heel graag geadopteerd worden, ik wil gewoon weg uit mijn gezin nu waar ik alleen maar ongelukkig van word. Kan ik op een 18e leeftijd geadopteerd worden? Of is dat gewoon “volwassen”.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
5.6K
tinus1969
5 jaar geleden
Waarom eil je iets vergaands als adoptie terwijl je gewoon volwassen bent en op jezelf kunt wonen?

Antwoorden (1)

Nee, adoptie kan niet meer, het te adopteren kind moet op de dag van het adoptieverzoek minderjarig zijn. Pubers mogen derhalve van 13 tot 18 jaar oud zijn.

Minderjarig
Het te adopteren kind moet op de dag van het adoptieverzoek minderjarig zijn. Als het kind 12 jaar of ouder is, mag het zelf aangeven wel of geen bezwaar te hebben tegen de adoptie. Als het kind jonger is dan 12 jaar, dan telt zijn mening ook. Voorwaarde is dan dat het kind al wel goed zijn mening kan geven en dat het beseft wat de gevolgen zijn van wat hij of zij zegt.

ONTWIKKELING
Baby: 0 jaar
Dreumes: 1 jaar
Peuter: 2 en 3 jaar
Kleuter: 4 en 5 jaar
Kind: 6 tot 12 jaar
Puber: 13 tot 18 jaar

De deur uit
Je bent al 18 jaar dat is officieel gewoon meerderjarig. Je voelt je niet goed in je ouderlijk huis dan is een oplossing om op eigen benen te gaan staan. Dat betekent een kamer of flat vinden die je kunt betalen. Want de deur uit betekent dat je zelf moet betalen. Werk je al? Zelf een kamer/flat huren is niet zomaar simpel. Wellicht heb je een vriendin die ook de deur uit wil. Samen de vaste lasten betalen scheelt de helft natuurlijk.
Je geeft te weinig informatie om meer te kunnen zeggen. Of je zit nog op school, studeert of je werkt of zoekt een baan. Komt er op neer dat je afhankelijk van je inkomen wel of niet op jezelf kunt gaan wonen, want adoptie zit er niet in. Jij kunt niet meer geadopteerd worden, helaas.
Zou je al werken, ga dan nu sparen en over 1,5 à 2 jaar kan je de deur uit. in de kringloop kun je e.e.a. vinden, maar zonder werk is er geen beginnen aan. Het leven is duurder dan je denkt!
Succes hoor.