Kinderopvang?

Waarom durven ouders wel hun pas geboren baby aan een kinderopvang juffrouw "uit te lenen". En durven ze niet hun splinter nieuwe auto uit te lenen aan hun buurman?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Eens, ouders zijn tegenwoordig erg egoïstisch, beide moeten een mooie auto rijden, 3 x per jaar met vakantie enz. en de kinderen lijden er onder. Die worden opgevoed door andere mensen, die ze persoonlijk niet kennen, hun eigen regeltje in handhaven. Ze vinden het ook niet belangrijk wat de eerste woordjes van het kind zijn, ze zien niet de eerste stapjes. Als ze zelf maar plezier hebben.
Goeie opmerking bvb!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

is het een kwestie van durven? ik zou mijn auto wel aan de buurman durven lenen ik doe het alleen niet, als hij auto wil rijden moet hij er zelf maar 1 kopen dat heb ik ook gedaan.

Kinderopvang is vaak noodzakelijk en wordt door veel mensen gedaan, daarom is het gewoon.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De kinderopvang was altijd redelijk veilig te noemen. Wie er ook je auto rijdt, diegene hoeft niet de schuldige te zijn als er wat met je auto gebeurd. Het risico is dus groter.
Dat is de gedachte hierachter.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
omdat mensen goed van vertrouwen zijn maar wel gierig van aard
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat mensen naiëf zijn, niet doorhebben dat een auto minder kwetsbaar is dan hun kindje.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat ze zeker weten dat die mensen kunnen oppassen, maar ze niet zeker zijn dat de buurman kan rijden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat de juffrouw wel een professionele kinderoppas is, maar de buurman geen professionele chauffeur?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij de kinderopvang werken doorgaans mensen die hiervoor een opleiding hebben gedaan, en de omgeving moet aan bepaalde veiligheidseisen voldoen wil je er een kinderopvang openen. Van je buurman weet je niet zeker of hij wel goed kan rijden, en de openbare weg is altijd gevaarlijk omdat iedereen er mag komen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat je er in Nederlands van uit mag gaan dat je kind bij de kinderopvangcentra in goede, betrouwbare handen is. De leidsters hebben een opleiding genoten en de centra worden gecontroleerd op veilgheid.
Je buurman je auto lenen of niet heeft te maken met hoe goed je je buurman kent.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gelukkig is het vertrouwen er nog van mensen om op kinderen te laten passen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een kind en een auto zijn niet te vergelijken.
Als je een kind naar de kinderopvang brengt, mag je er op vertrouwen dat je kind daar in goede handen is. Het heeft overigens niets met uitlenen te maken. Je geeft tijdelijk de zorg en opvoeding van jou kind uit handen aan daarvoor opgeleide mensen. Dit doe je op eigen initiatief. Je betaalt er zelfs voor.
Voor mij is een auto slechts een vervoermiddel. Ik zal hem niet zomaar aan Jan en alleman meegeven, maar over de keuze van de garage doe ik echt een stuk minder moeilijk dan over de keuze van het kinderdagverblijf.