Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn vader zit al een tijdje zonder werk en ik heb het gevoel dat hij nu een stuk on gelukkiger is. Hoe kan ik hem helpen en laten zien dat alles echt

wel weer goed komt?

Toegevoegd na 22 seconden:
Hij heeft al een paar keer gesolliciteerd maar hij is nu best oud en wordt niet snel aangenomen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
669

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Praat met hem over zijn gevoelens.
Verder lief zijn voor hem en proberen hem een beetje bezig te houden. Hij heeft nu tenslotte veel tijd om met jou/jullie door te brengen.

Het gaat erom dat hij ook de positieve kant ervan kan zien. Thuis zitten betekent dat hij veel meer tijd en aandacht kan geven aan zijn kinderen en zijn vrouw.

Lief van je dat je aan je vader denkt, hij mag trots op je zijn!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt hem niet helpen denk ik, met zijn probleem om werkloos zijn. Dat is iets, waar hij zelf doorheen zal moeten. Het is, vind ik, ook niet jouw "taak" ;-)
Maar wat jij hem wel heel duidelijk kunt maken is, dat je zijn ongelukkig zijn ziet en dat je hem zo graag zou willen helpen, zodat hij weer ziet wat voor een enorme kanjer van een dochter hij heeft!!!
Want meid, wat ontzettend lief van je!
En als hij ziet, dat zijn gezin veeeeeeeeel belangijker is dan werk, dan help je hem daar indirect vast mee!!!
Duim omhoog voor je!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jeetje....dat vind ik wel heel goed van je!! Toppie!
Misschien kan hij totdat hij een betaalde baan heeft gevonden, aan het werk als vrijwilliger...de plaatsen waar vrijwilligers nodig zijn, zijn vaak erg gewaardeerd.
Het is belangrijk dat je vader zijn eigenwaarde behoud en dat hij het gevoel heeft nog een rol te hebben in de maatschappij. Goed van je dat je graag wilt helpen!

Je kunt eens kijken voor hem: http://www.onbenuttekwaliteiten.nl/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor je goede antwoord!
als hij niet mag werken omdat hij te oud is laathem vrijwilligerswerk doen totdat hij een baan krijgt zo is hij wel weer gelukkig
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding