Volgens mij is er geen verschil behalve dan dat het een andere betekenis kan hebben, dat van een kleine muziekplaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is geen verschil, single is Engels voor vrijgezel ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Single is de moderne versie van vrijgezel, betekent dus hetzelfde maar klinkt tegenwoordi vlotter dan vrijgezel omdat vrijgezel het beeld oproept van een ouder iemand
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ER is geen verschil, de omstandigheden zijn hetzelfde. maar net zouals, het woord bejaarde veranderde in oudere en senior en weet ik wat nog meer, omdat "men"vond dat de bestaande woorden, niet vriendelijk/stigmatiserend waren, is de vrijgezel een single geworden. Als men dit ook weer stigmatiserend vind, dan krijgen we weer een andere vlag die de lading dekt.
13 jaar geleden
- Al zou het in theorie voor hetzelfde moeten doorgaan zijn de begrippen 'single' en 'vrijgezel' voor ons toch gevoelsmatig verschillend.

Een beetje met een korreltje zout:
- Vrijgezellen zijn mannen die graag getrouwd zouden zijn, maar niet voortdurend.
- Vrijgezellen zijn voor vrouwen zoiets als veldheren die nog geen slag verloren hebben.
- Singles zijn zoekende naar iets moois maar schijnen de de pech te hebben dat het alsmaar niet lukt.
- Singles maken gebruik van het voordeel dat als ze iets moois ontmoeten, ze niet de pest er over hoeven te hebben thuis met een lelijke te zitten.

Ja, zo kan ie wel weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het verschil ligt alleen in de betekenis van het woord, en niet in het zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Single is in deze context het engelse woord voor vrijgezel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen verschil
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen verschil. Vrijgezel is eigenlijk een beetje oudbollig. Tegenwoordig wordt meer gesproken over single.