Is opgedroogd textiellijm slecht voor baby's?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje weinig informatie, nee je moet een baby geen lijm te eten geven, ....:)
Maar hoe komt het kind in aanraking met deze lijm?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uh effe denken, het is een chemisch goedje, die niet voorkomt op de schijf van vijf of in enig voedsel. Conclusie... textiellijm is giftig voor een baby. snel naar de doktor zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eet je baby dat spul dan?

Antwoorden (2)

ik denk het wel,lijm lost nl niet op in maag/darm kanaal,en kan voor verstopping zorgen,ligt natuurlijk ook aan hoeveelheid,maar dan kan het ook giftig zijn,voor alle zekerheid,dokter inschakelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak is de textiellijm zelf niet giftig (sabbelen), maar natuurlijk moet je het wel proberen te voorkomen! Verder is het het belangrijkste dat het niet in het mondje terecht komt (verstikkingsgevaar) of in de luchtwegen en in de darmen (scherp).