Mijn tante is verslaafd aan schoonmaken. Wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat zij een paar dagen er even tussen uit kan gaan.

Mijn tante is dus elke dag bezig met het huishouden en kan geen tijd vrij maken voor haar zelf.
Ze is hier al 30 jaar mee bezig, elke dag hetzelfde ritueel.
Ze wilt het beste voor mij en me broertje. Meestal stresst ze zich om de kleinste dingen. Ze is ook al meer dan 20 jaar niet op vakantie geweest. Ze heeft dus zo lang geen leuke dingen meer gedaan dat ze het niet meer durft ze is pas 57. Elke dag bezig met schoonmaken en eten maken.
Ik woon met mijn oma, opa, broertje, vader en tante samen in 1 huis. Het lukt mij maar niet om ze te overtuigen een paar daagjes er tussen uit te gaan laat staan op vakantie.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik vermoed dat je beter haar kunt verrassen met kleine verassingen en leuke dingetjes, zodat ze er aan kan wennen! Begin gewoon met kleine verwen dingen, een pot luxe marmelade jam voor tante.... Een leuke bos zomerbloemen voor tante... Een welgemeend dagje helpen met vanalles voor tante... Een lieve kaart geschreven met leuke wensen voor haar.... Spaar voor een dagje uit, en ga dan lekker struinen op een jaarmarkt of zo, zodat jullie 'savonds weer thuis zijn, en dan bestel je een keer eten buiten de deur, zodat iedereen eens wat anders eet... chinees.... shoarma...tapas... friet... het is allemaal te bestellen tegenwoordig, en ze bezorgen het warm aan huis. Is niet zo heel goedkoop, maar ook niet idoot duur... dus zoiets is misschien wel een keer te doen... Als je op die manier kleine dingen leuk en gezellig maakt, wil ze op den duur misschien ook wel een keer een middagje naar het zwembad, een picknick doen, of misschien een dagje schiermonnikoog... niet te groot, te eng of te spannend beginnen gewoon. Misschien wil ze wel eens naar de bieb...leest ze? doe haar een abonnement kado!

waarschijnlijk vind zij het erg fijn om dit te doen en voelt ze zich er prettig bij , daarbij doet ze het al 30 jaar dus dat krijg je er niet uit. je kan wel proberen om te kijken of ze met jullie een weekje weg wil in de vakantie tijd

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100