Waarom zijn babies (rond 6 maanden) zo dol op labeltjes?

Dan heb je een groot pluche beest gekocht voor een baby en is het door het dolle heen als het kind het labeltje heeft gevonden. Waarom?

Toegevoegd na 23 minuten:
Bij kleine knuffels blijkt ze het ook te doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.1K

Antwoorden (8)

dat kan het in de handen houden ..en in de mond stoppen...zo'n grote knuffel niet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zeggen dat ze dat bij alle knuffels de label opzoekt..
Gewoon nieuwschierigheid. Vooral niks achter gaan zoeken a.u.b!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, ik ben niet op zoek naar ernstige afwijkingen, ofzo. Gewoon mijn nieuwsgierigheid. Maar als het uit nieuwsgierigheid is, waarom hebben ze dan duidelijk meer aandacht voor een labeltje dan voor bijvoorbeeld een arm, of een oog?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Oh, ik ben niet op zoek naar ernstige afwijkingen"
Niet naar 'ernstige afwijkingen', ok. Maar hopelijk ook niet naar simpelweg 'afwijkingen'. Er is gewoon geen reden toe.
De één heeft gewoon meer interesse voor 't één, de andere meer voor 't andere. Da's maar goed ook - anders zouden we allemaal 't zelfde zijn. Die armen en ogen heeft hij/zij misschien al zo vaak gezien - da's dan niet zo interessant meer. Om maar een mogelijke oorzaak te noemen.
Het labeltje heeft misschien een leuke kleur die haar/ zijn aandacht trekt, daarbij is het een los bewegend flapje en kan het dit goed vasthouden. Ook dat het beweegt is vaak iets wat interessant is. Zo`n baby moet alles nog ontdekken en het is raar maar waar, ze zullen je altijd blijven verrassen. Het zal niet her eerste kind zijn dat als peuter bijv. een mooi cadeau krijgt en het bolletjesplastic wat er omheen zit of de doos veel leuker vindt dan het cadeau zelf.
13 jaar geleden
Heel veel baby's vinden ze het leukste deel van hun speelgoed, er worden zelfs speciale lapjes met heel veel labeltjes er aan verkocht.

Een labeltje is een leuk klein frummeldingetje wat iets anders aanvoelt dan de rest van het voorwerp, wat een andere kleur heeft, waar je met je vinger langs kan gaan om het te laten bewegen en waar je lekker aan kunt lebberen. Super-interessant!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Babys zitten nog in de 1e ontdekkingsfase, de labeltjes voelen meestal heel bijzonder aan voor de kleintjes, en omdat de labeltjes klein zijn passen ze precies tussen hun kleine vingertjes.. het kan zelfs heel ontspannend werken, duimpje erbij label tussen de vingers en lekker dagdromen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha de mijne heeft t ook alle baby s hebben daar last van haha t is lekker klein ze kunnen er na grijpen mond doen er mee friemelen heerlijk toch volgende keer maar een frutseldoekje kopen wat zo lekker kraakt en doet vinden ze heerlijk knisperdoek ofzo prenatal heeft erg leuke soorten maar ja je kan ze ook ergens anders halen kwa prijs doet t niet veel meer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuke vraag! Ik denk omdat babys over het algemeen met die kleine handjes het labeltje op een speciale manier vastpakken en daarmee het knuffelding niet makkelijk laten vallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn dochtertje is nu 9 en ze zoekt nog steeds nar het labeltje in haar truien, hemdjes enzomeer....
dus gewoon laten gebeuren en niet reageren, is de boodschap, want wanneer ik het haar mocht verbieden, dan kan ze hier een of ander schuldcomplex van krijgen,

Toegevoegd na 2 minuten:
dit kon wel eens de kracht van de gewoonte geworden zijn