Maken kinderen makkelijker vriendjes op school als je als ouder ook veel contact hebt met andere ouders? (kinderen groep 2 en 4).

In mijn geval heb ik dat vanwege werk dus niet zo,
daarnaast wonen wij ook nog wat afgelegen.
Bovendien is mijn behoefte aan veel contact op het
schoolplein eigenlijk ook niet zo groot, maar ik wil
uiteraard wel dat mijn kinderen leuke vriendjes hebben.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het zou kunnen. Zelf geloof ik meer in de talenten van kinderen om vriendjes te vinden zonder hulp van ouders. Geef de kinderen de ruimte en dingen ontstaan vanzelf. Als dit niet zo is dan is het de kunst om uit te zoeken wat het kind tegen houdt zonder het probleem byzonder te maken. Geloof in de sociale talenten van het kind en stimuleer dat er eens iemand van school of uit de buurt mee komt om te spelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

de kinderen maken zelf vaak al heel snel vriendjes op school en in de omgeving. daar hoeven ouders niet altijd bij te zijn.
als ze maar de ruimte krijgen om samn te kunnen spelen,. dat ze na schooltijd eens bij de anderen spelen of een keer bij jullie.
13 jaar geleden
Vriendjes maken gaat ook makkelijker als de kinderen op een club zitten waar andere schoolkinderen ook op zitten, bv tennis, voetbal, korfbal enz. Als u in de mogelijkheid bent om te rijden naar wedstrijden van de kinderen op zaterdag, leert u ook op zo'n manier de ouders kennen van de vriendjes van uw kinderen. (Of kantinedienst, u leert zelf ook op die manier meer kinderen kennen waar uw eigen kinderen op de club vriendjes mee zijn.
Natuurlijk zullen er gewoon op school ook vriendjes zijn, maar misschien zitten er in de klas van uw kinderen niet genoeg jongens/meisjes waar het goed mee klikt.