Wat kan je er aan doen als je uitslag of rode pijnlijke plekjes op je gezicht krijg na het zwemmen?

Ik ben wezen zwemmen en zit helemaal met mn gezicht onder de uitslag. Dit heb ik eerder gehad, maar dat was na een maskertje.

Toegevoegd na 37 minuten:
Zou het van de chloor kunnen komen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Kinderen
5.4K

Antwoorden (2)

Na het zwemmen kan het komen doordat je huid wat droger is geworden door het water in combinatie met het chloor. Dit kun je verhelpen door je huid in te smeren met een hydraterende creme, bijvoorbeeld Nivea uit het bekende blauwe blik of potje, Atrix, of gewoon een hydraterende dagcreme. Als je dit vaker hebt, dus ook de reactie zoals na het maskertje, dan zou je je huisarts kunnen vragen een allergietest uit te laten voeren, zodat je weet welke stoffen je moet vermijden. Maar ook kan de huisarts je een recept geven voor vaseline paraffine zalf.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vaak komt het niet van het chloor (wat wel mogelijk is natuurlijk), maar door de verkeerde dosering waardoor de ph waarde in het water niet goed is. Is het op de plaatsen van je zwemkleding erger, dan is het bovenstaande bijna zeker van toepassing.
En idd vaseline is de beste remedie voor huidklachten. Regelmatig smeren om je huid goed te houden en klachten te voorkomen. En evt. voor het zwemmen smeren.