Zijn dit wratjes of zou het ook mond hand voetziekte kunnen zijn?

Wij kregen in de weekbrief van school extra uitleg over mond hand en voet ziekte. Nu heeft mijn dochtertje vanaf maandag blaasachtige bultjes op haar handen, wat jeuk bultjes in haar gezicht en ook op haar wreef heeft ze wat bultjes. Op de foto zie je het niet erg duidelijk, maar in het echt lijken het wel wat op waterpokken.
Wij hebben hier nog nooit wratjes gehad, dus zou niet weten hoe dat er uit ziet. Jeuk bultjes/plekjes hebben we wel eens vaker, die gaan altijd vanzelf weer weg....Als het wel de mond hand voetziekte is, doe ik verder niks, gaat vanzelf weer over en besmettingsgevaar is er al lang geweest dan voor de rest van het gezin, maar als het wratjes zijn wil ik daar wel wat mee doen. Dus, zijn dit nu typisch wratjes?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Kinderen
1.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maak voor de zekerheid maandag een afspraak met de huisarts.. Deze heeft er lang voor geleerd om je precies een juiste antwoord te geven!!

Het beste antwoord

Het lijkt inderdaad op een lichte vorm,bij de bron kun je de blaasjes van je dochter vergelijken met de 1e foto.

Wratten zien er meer uit als ruwe knobbeltje,dit kun je op de foto's van de 2e bron zien.

Als je twijfelt kun je beter even naar de huisarts gaan want het kan uiteraard ook heel iets anders zijn misschien een kinderziekte oid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je pbtje :-) Het is heel snel veel erger geworden en idd na een bezoekje ha bevestigd dat het om mhv ziekte ging. Nu zijn alle plekjes al ingedroogd en verdwijnen langzaam aan. Eigenlijk is het bijna het zelfde als waterpokken, alleen dan op deze plekken van het lichaam.

Andere antwoorden (1)

Wratjes komen niet ineens zo opzetten in een paar dagen, dus vermoedelijk zijn het blaasjes. Ik kan het op de foto niet goed zien.