wond op kin van 3-jarig zoontje dichtgelijmd. moet 3 dgn droog blijven, is niet te doen met een kleuter! wat moet ik doen als het elke x nat wordt???

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Kinderen
4.1K

Antwoorden (4)

Kan je er geen gaasverbandje over plakken zodat het niet vuil kan worden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat we allemaal snappen dat (bijna) niet te doen is, het zal vast wel meevallen en wonden genezen ook veel beter van zichzelf, ik denk dat het lijmen van de wond het genezen alleen maar versnelt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aan de huisarts even een receptje voor tegaderm pleisters vragen. Dit is een speciale pleister die als twee huid werkt. Werkt perfect! Succes

Toegevoegd na 8 uur:
Zoals ik al zei: de pleister werkt als tweede huid......het laat zuurstof door, maar houdt vocht tegen. De huid kan door deze pelister heen ademen. Had dan eerst even onderzoek gedaan naar de werking van tegaderm voor je met minnen gaat strooien.....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laura,dat is nu precies wat ze NIET moet doen want de wond geneest veel sneller in de open lucht. Als dat goed was geweest had degene die de wond gelijmt heeft zoiets ook vast wel aangeraden/mee gegeven!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tjonge wat een kort lontje!!!
Ik vind dat je HEEL snel je conclusie trekt, die min is NIET van mij! Ik geef zelden minnen alleen als het antwoord echt helemaal nergens op slaat en/of niks met de vraag te maken heeft!
Vreemd ook dat je die reactie bij jezelf zet!
Echt helemaal droog houden lukt uiteraard niet maar een beetje vochtig kan geen kwaad! Helemaal nat is ook niet nodig,je kunt zijn kin gerust met een vochtig washandje/doekje schoonmaken,het is dan wel verstandig om zoveel mogelijk te deppen en zo min mogelijk te wrijven,daarna weer droog deppen.
In bad kun je hem beter die 3 daagjes niet doen,wel kun je hem als het echt nodig is douchen maar dan wel een waterbestendige pleister op zijn kin plakken, meteen daarna er weer afhalen want het moet in de droge lucht genezen!!!
Je zal hem met eten,drinken en misschien ook kwijlen die dagen in de gaten moeten houden maar het is echt niet nodig om in paniek te raken als zijn kin toevallig even nat wordt!
Gelukkig is het maar 3 dagen!!

Sterkte en groetjes van vlindertje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie de toevoeging op mijn antwoord vlindertje....