Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vanaf welke leeftijd kan een kind/ baby zweten?

Ik heb altijd begrepen dat baby's niet kunnen zweten, maar vanaf welke leeftijd kan een kind zweten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Kinderen
26.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Grappig. Nooit geweten :) leuke vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een baby kan wel zweten. Een baby kan zijn/haar temperatuur nog niet zo goed regelen, dus je moet goed oppassen als het erg warm is, omdat een baby dan makkelijk oververhit kan raken. Misschien komt daar het misverstand vandaan?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Natuurlijk kunnen baby's zweten.

Zweten
De zweetklieren zijn zowel voor de premature baby als de normale baby goed aangelegd. Het zweten op zich is echter nog niet functioneel, d.w.z. dat het zweten op zich niet leidt tot relevante afkoeling van het lichaam. De normale baby zweet wel als reactie op een warme omgeving, de premature baby echter niet. Dit laatste heeft geen belangrijke betekenis voor de temperatuurregulatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

de precieze leeftijd dat ze beginnen te zweten (daadwerkelijk vocht) durf ik niet precies te zeggen en zal misschien zelfs per kind verschillen, maar bij mijn dochter (nu anderhalf) stond het me bij rond 10 maanden ongeveer, dat ik haar slapend uit het autostoeltje tilde en ze nat was van het zweet, nu is ze anderhalf en zweet ze regelmatig tijdens het slape.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn dochtertje van een half jaar kan al aardig zweten, vooral op haar rug en in haar nek als zij in haar autostoeltje heeft gelegen. Bij warm weer zijn haar knieholtes en dergelijke ook klam. Zweten op het (voor)hoofd en de bovenlip komt bij mijn weten inderdaad pas later.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn baby was een week oud en ik had de verwarming op zijn kamertje aan staan en met de zon erbij werd dit veels te heet.
De visite ontdekte dit en mijn zoontje was helemaal klam van het zweet.
Dus ja pasgeboren kunnen ze al transpireren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij elk kind kan het natuurlijk weer anders zijn maar de gemiddelde leeftijd van normaal zweten is ca 6 maanden.
( gevonden op een engelse site die ik helaas niet meer terug kan vinden,sorry!!)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding