is het slecht je vingers af te kauwen?

door veel stress kauw ik al dagen op mijn vingers (gewoon ff kei hard bijten voelt fijn) het probleem is dat mijn vingers dik worden en er tandafdrukken zichtbaar worden en het er nogal eng uit zit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zolang je vinger er niet af ligt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet zo gezond, probeer in iets anders bijten dan in je lichaam, wat jij doet noemen mensen automutilatie ( Zelfbeschadiging ) , om daardoor beter gaan voelen, moet je op een ander manier zoeken, dat kan je beste uitzoeken door met een psycholoog te gaan praten, wie weet kom je eruit. Maar bijten in je vingers tot je vingers dik word enof afdruk erop zit nee das niet gezond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zelfbeschadiging is het niet hoor..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aphrodite: het valt wel onder die definitie. Met spanningen omgaan door jezelf pijn te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja maar dat is toch net iets heftiger. dat van mij niet ;-) das het verschil
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"(gewoon ff kei hard bijten voelt fijn) het probleem is dat mijn vingers dik worden en er tandafdrukken zichtbaar worden en het er nogal eng uit zit."
Je vraag is nota bene of het slecht is.
Maar je stelt hier nu dat het niet erg is. Wat is je vraag dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of het ongezond is (schadelijk)
is een verschil

Het beste antwoord

Lijkt me niet goed. Je vingers zwellen op door beschadiging aan de binnenkant.
Kan me voorstellen dat je ergens mee zit. Misschien is het goed om daar wat mee te doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Op je vingers bijten is heel slecht voor je. Het ziet er niet prettig uit en gaat na een tijdje vreselijk pijn doen, waardoor je sommige dingen lastig worden om te doen(bijv. je vingers buigen). Daarbij is ontdekt dat je een hogere kans hebt op loodvergiftiging, doordat je via je vinger schadelijke stoffen binnen krijgt (maar je zegt dat je dit een paar dagen doet, dus dan is die verhoogde kans er nog niet).
Ik heb mijn hele leven op mijn vinger gebeten (doe het nog steeds wel), maar ik merk steeds meer negatieve gevolgen. Als je zegt dat je het een paar dagen doet raad ik je aan nu te proberen te stoppen, want hoe langer je het doet, hoe moeilijker dat wordt.
Op je vingers bijten is makkelijk, omdat je deze altijd bij je hebt, maar het is beter iets anders te vinden om te doen, waardoor je niet meer op je vingers bijt. Zet bijvoorbeeld een spelletje op je mobiel wat je heel leuk vind, ookal is dit niet ideaal (je kunt niet in elke situatie zomaar een spelletje gaan spelen), het kan helpen. Wat mij heeft geholpen is een nagelvijl kopen en deze altijd bij je houden, als je dan de neiging voelt om op je vingers te bijten kun je je nagels gaan vijlen. Het klinkt heel raar, maar dit is het eerste in mijn leven wat me echt heeft geholpen.
In ieder geval is het beter om te stoppen, voor je niet meer kunt stoppen en het eigenlijk een verslaving is geworden, ik hoop dat dat nog niet zo is.
Heel veel succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat onschuldig begint kan gemakkelijk tot een verslaving leiden met alle gevolgen van dien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je nagels en vlees eromheen gaan helemaal opzwellen en je kunt een lintworm ofzo krijgen in je buik dus niet zo fris ik beet mijn nagels maar daar ben ik nu mee gestopt het is niet zo makkelijk om niet te gaan bijten (vlees in jouw geval) maar het gaat later wel over ik vond het steeds smeriger om mijn nagels te gaan bijten