Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Tegenwoordig meten ze de lengte van een baby niet direct meer na de geboorte ivm heupjes. Kunnen ze de armen meten?

Ik heb wel eens gehoord dat de spanwijdte van je armen net zo lang is als je totale lengte. De armpjes van een baby lijken me makkelijker te spreiden. Of gaat die theorie bij baby's nog niet op?
( op zich maakt lengte niet heel veel uit maar bij onze baby is pas na 3 weken gemeten en was toen 45 cm. Toen was ze dus al gegroeid. Had best willen weten hoeveel ze toen al gegroeid was.)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
4.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof zelf niet zo dat de breedte van je armen, je lichaamslengte is. Als ik mijn armen spreid, dan kom ik ver boven de 2 meter. Zeker 2,15 meter, terwijl mijn lichaamslengte 1,97 meter is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je het gemeten dan? Of denk je dat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dat gemeten toen ik iets van 18 was. Toen was de breedte van m'n armen al iets van 2,10 meter. Ik ben nu 25 en er vanuit gaande dat ik in die tussentijd nog wel wat gegroeid ben, geloof ik zo dat m'n armen nu 2,15 meter breed zijn.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij volwassen mensen klopt het ongeveer, maar is het ook niet echt een vaststaande wiskundige formule, hoor. (Evenmin als alle andere verhoudingen van de Man van Vetruvius trouwens ; bij benádering klopt het wel, maar de berekeningen geven geen exacte waarden).

Voor een baby gaat de formule- voornamelijk door het grote hoofd - nog niet op. Het meten van de exacte lengte van een baby echter heeft feitelijk weinig nut ; een schatting, gecombineerd met het lichaamsgewicht (dat wel heel belangrijk is) volstaat in de regel.

Baby's, en zeker te vroeg geboren baby's, worden dus tegenwoordig eigenlijk nooit meer 'uitgerekt' om langs de meetlat te kunnen leggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij kleine kinderen en baby's is het lichaam nog niet in proporties, nee, het heeft dus weinig zin om de armen te meten om de lengte uit te rekenen.
Let ook maar eens op het hoofd, dat is 1/3 van het lichaam.
Maar bij de volwassene veel minder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thnx! Eigenljk logisch, niet zo over nagedacht.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding