rattengif gevaarlijk voor baby?

Mijn buren gaan achter in de tuin (een zwaar) rattengif inzetten. Hun tuin is 25 meter dieper dan de mijne.
Het type rattengif is mij onbekend. Welk bekend dat het gif van binnenuit de rat uitdroogt (zodat het ook niet gaat stinken).

Nu heb ik ook een kleine van 11 maanden. In hoeverre kan dit gif in het algemeen verstoffen en is dit gevaarlijk voor mijn kleine?

9 jaar geleden
in: Kinderen
4.4K
Thecis
9 jaar geleden
Dat het gevaarlijk is snap ik. Het is immers gif...
Daaarom had ik het ook over verstoffen e.d.

Het beste antwoord

Aan de verschijnselen te oordelen gaan zijn waarschijnlijk Frap o.i.d. gebruiken, dat zijn met gif behandelde graankorrels en zijn te herkennen aan de rode kleur.
Wij gebruiken dit zelf ook en als je er goed mee omgaat is er niets aan de hand, standaard gaat dit voer in een kunststof box die afgesloten kan worden, meestal ook verzwaard met een halve tegel.
De boxen kunnen het best geplaatst worden op een beschutte droge plek achter grote voorwerpen, de rat zit daar graag en het waait er ook niet.
Het graan wordt meestal door de ratten in de box gegeten en kunnen het 30 - 40 cm mee naar buiten nemen aan hun poten.
De beste plekken zijn dus meestal in de schuur en als ze buiten staan onder een oude kist o.i.d.
Door de beschutte plek en de grove korrel is het haast onmogelijk dat ze wegwaaien.
Als de buren er mee omgaan volgens voorschriften en gezond verstand, zou ik me er geen zorgen om maken.

Het feit dat er zo veel ratten zijn is veel ongezonder voor je kind.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Thecis
9 jaar geleden
Iedereen hartelijk dank voor de antwoorden. Ik vond zelf dit het beste antwoord, hetgeen het beste aansloot op mijn vraag.

Andere antwoorden (2)

Ja rattengif is gevaarlijk. Zeker voor kinderen. Maar niet als het gewoon ergens staat waar het kind er niet bij kan. Hou het kind dus uit de tuin van de buren
9 jaar geleden
Thecis
9 jaar geleden
Helemaal gelijk in. Nu is de achterkant van de tuin niet bereikbaar voor de kleine, ging echt over wind inderdaad en mogelijk verstoffen van dit soort giffen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vraag de buren dat ze voor alle veiligheid het gif in een rattenvoerdoos plaatsen. Ik dacht zelfs dat dit verplicht was om te vermijden dat er ongelukken gebeuren (kan anders voor katten, honden, ... ook een probleem zijn).
Ik wil geen reclame maken voor dit merk, maar zo zie je wat ik bedoel: http://www.macrovet.nl/ongediertebestrijding/rattenbestrijding/rattengif.html#.
Ja, rattengif is gevaarlijk, bij inname.
Als je kleine erbij kan, zal hij/zij het in de mond stoppen. Gif is gevaarlijk, en je baby zal al snel een relatief grote hoeveelheid binnen hebben, al zal de dodelijke dosis niet (snel) gehaald worden, de ukkepuk kan er flink ziet van worden.

Maar als jij en je buren zorgen dat de kleine er niet bij kan, is er niets aan de hand.