hoe kan ik geld inzamelen?

voor een meisje die tumor in de hersenen heb en zal moeten worden geopereerd, in burkina faso

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
1.8K
Cryofiel
12 jaar geleden
KEN jij dat meisje, of heb je er alleen maar via-via van gehoord?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beste Cryofiel...ik ken dat meisje door haar vaders verhalen,wie is vluchteling...dus heb niet zo veel geld...zo ik wil natuurlijk helpen...!!!fijne dag zsokaawa
Cryofiel
12 jaar geleden
Aha, oké. In dat geval: prima. Ik zal je vertellen waarom ik die vraag stelde. Er zijn een boel mensen die misbruik maken van anderen. Die bedenken dan een zielig meisje met een hersentumor, of met een andere ernstige aandoening. Het meisje kan best worden geopereerd en zal dan waarschijnlijk genezen en helemaal gezond worden - maar daar is wel geld voor nodig. Als je op dat soort onbetrouwbare verhalen ingaat, komt je geld terecht in de zakken van de bedrieger. Vandaar dus mijn vraag - gewoon om even zeker te weten dat je niet in de verhalen van zo'n oplichter trapt. Als jij de vader kent, weet je in ieder geval dat het geen verzonnen zielig verhaal is, EN je weet dat je geld echt goed terecht zal komen.

Het beste antwoord

Je kan een sponsoractie doen, bijv fietsen, wandelen, zwemmen. Je stuurt al je bekenden een mailtje waarin je ze vraagt jou te sponsoren per gefietste/gezwommen/gewandelde kilometer, met daarbij vermeld waarvoor het is en wanneer je het gaat doen. En doe het dan ook echt. Ik heb een paar jaar geleden 20 km geschaatst voor warchild en daarmee 550 euro opgehaald. Ik had ook getuige mee dat ik het heb gedaan en verder is het een kwestie van vertrouwen van je vrienden/familie dat je het ook echt gaat doen. Maar dan heb je wel echt zelf iets gedaan voor een goed doel. Ik vind dat persoonlijk een beter gevoel geven dan mijn portemonnee opentrekken en geld eruit te halen of geld te storten.
Wat je ook kan doen is spullen verkopen die je niet meer nodig hebt, soort van fancy fair. Of met je hele sportvereniging of school dat organiseren. Je moet daarmee zeker een paar honderd euro binnen kunnen halen. Succes! en hartstikke goed dat je begaan bent en iets wilt doen! Toppie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Organiseer een lege flessen actie. Maak een flyer en leg de situatie daarin uit. Mensen hebben vaak veel lege flessen liggen. Als je die inzamelt heb je al een aardig bedragje. Je kunt een sponsorloop organiseren. laat de lopers sponseren voor elke kilometer die ze lopen. Of organiseer een rommelmarkt. Heel veel sterkte en succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle antwoordden die voor mij zijn gegeven waren allemaal goed maar hier een kleine aanvulling:
Ik heb ooit met mijn school meegedaan aan Day4Change, dat betekent dat je een microkrediet krijgt van 20 euro en daarmee iets gaat organiseren. Wij hebben pannenkoeken gemaakt (lekker!) een circusvoorstelling gehouden (ik was de lichtman) een rommelmarkt gehouden en nog veeeeeeeel meer!
Maar toch is de beste en handigste manier een loterij houden, kaartjes kosten bij. 1 of 2 euro, en zodra je winst hebt gaan de prijzen eruit, dat betekent dat je altijd wat overhoudt. Nu zou je denken dat is toch egoïstisch eerst winst en dan de prijzen, maar mensen die gokken erop dat ze prijs hebben dus moeten ze niet verwachten dat ze dat ook hebben.
Voor de rest kun je dingen knutselen en die verkopen of kaartjes maken en verkopen en ga zo maar oneindig door!

Mijn antwoor word nu wat lang dus ik stop maar.
IIG heel veel suc6 en wens dat meisje beterschap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fijn dat je ook meedenkt POEHAA! leuk dat ik al zo ondersteunend ideeën krijgt...een leuke dag gewenst zsokaawa
Organiseer een bingoavond.