mijn dochter heeft afentoe een koortslip. Als zij dit niet heeft kan ze mijn netgeboeren zoontje dan knuffelen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
1.1K

Antwoorden (6)

als er geen blaasjes zijn is er geen besmettingsgevaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaaaaaaaaa natuurlijk, hoe meer hoe beter! Maar inderdaad oppassen bij een koortsblaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou de doktor even raadplegen, het zou vervelend zijn als uw zoontje het ook zou krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze haar koortslip niet heeft kan ze haar pasgeboren broertje gewoon heerlijk knuffelen.
Gefeliciteerd!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omega Pharma Nederland is leverancier van verschillende gezondheids- en verzorgingsproducten.

Bij een koortslip zal je dochter, meestal vrij plotseling, rondom de lippen of de neus last hebben van kleine, doorzichtige, vochthoudende blaasjes.
Vooral vlak voor het ontstaan van een koortslip kan je dochter een prikkelend, kloppend, of branderig gevoel ervaren. Dit zijn de eerste tekenen van het ontstaan van een koortslip. Snel daarna ontstaan er dan blaasjes rondom de lip of de neus die gevuld zijn met vocht. Op dit moment is het besmettingsgevaar het grootst en raden we direct contact met uw zoontje en ook met andere personen af. Op het moment dat er zich een duidelijk korst gevormd heeft, is het besmettingsgevaar geweken. Meestal is de koortslip na zeven tot tien dagen helemaal genezen.

Bij twijfels over een koortslip kan je ook altijd even contact opnemen met je huisarts of apotheek.

Wanneer je dochter helemaal geen last van een koortslip of opkomende koortsblaasjes heeft, kan ze natuurlijk gerust haar broertje knuffelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze gewoon knuffelt kan er niks gebeuren maar als je dochter een kusje geeft terwijl ze een koortslip heeft kan je zoon het ook krijgen