Kind van 2 jaar heeft diaree en de dokter zei dat ie een soort van dieeet moet hebben ,weet iemand wat ie wel en niet mag eten volgens dat dieet?

de dokter zei dat ie dat dieet nodig had om ze darmen weer gewoon te laten werken.

Toegevoegd na 7 minuten:
het gaat er dus om wat ie wel of niet mag dat de diaree stopt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
1.1K

Antwoorden (2)

ER zijn veel soorten dieten. Het kan glutenvrij zijn, vezelrijk, vezelarm of met minder suiker. Je moet terug naar de dokter en misschien naar een diëtist. Beter 2x vragen dan je kind iets verkeerds geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gok dat de HA heeft gezegd dat je m eten moet geven dat de diaree doet 'stoppen.

Zoiezo zorg ervoor dat het kind eel vocht binnenkrijgt, water, thee of sap.

daarnaast zou je aan voedsel kunenn denken als gekookte kip, rijst, banaan en beschuiten.

Een aantal etenswaren kunt u beter laten staan:
schepijs uit een karretje langs de weg;
ongekookt, rauw voedsel (zoals schelpdieren);
ongeschild fruit;
salades;
rauw of onvoldoende doorgebakken vlees;

Toch hoeft bij 'gewone' diaree geen specifiek dieet gestart te worden, door middel van diaree wordt het lichama geschoont. Zie ook de bron.