Hoeveel slaap heb je nodig als je 9, 10, 11, 12 en 13 bent?

Ik slaap 81/2 uur per dag, en ik ben 11 jaar en 5 maanden.
Maar ik vraag het me af of het voldoende is...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
3.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wow. ik ben vijftien en bij minder dan 9 uur slaap ben ik al moe! :O

Het beste antwoord

Over het algemeen hebben kinderen gemiddeldd meer slaap nodig (16 uur) dan volwassenen 7 - 8 uur. Pubers zitten gemiddel op 9 uur.

Het zijn echter gemiddelden, er zijn mensen die extreem veel en extreem weinig slapen. Geen slaap is heel slecht. Tijdens je slaap moet je een aantal slaapfasen door en voor een goede nachtrust moet je die ook doorlopen. Maar de duur van de slaapfasen verschilt per leeftijd (en ook per dier), dus daarmee varieert ook de totale slaapduur.

Toegevoegd na 5 minuten:
Een goede en makkelijk te begrijpen sites staan in de bronnen: kennislink.nl en natuurinformatie.nl

Uit bijgaande grafiek kan je aflezen dat je met 8,5 uur wat betreft het gemiddelde aan de korte kant zit. Of het voldoende is kan je wel nagaan in een slaapcentrum waar ze onderzoek doen. Daarbij meten ze de duur van de REM slaap.

Toegevoegd na 8 minuten:
NB. In de grafiek zie je ook een sterke daling van de slaapduur vanaf 10 jarige leeftijd (gemiddeld).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thnks!

Andere antwoorden (2)

ik denk dat dat helemaal aan het persoon zef ligt, zegmaar aan de gezondheid enzo. ik slaap ongeveer 9 tot 10 uur, en als ik dan ook maar iets minder slaap ben ik doodmoe, en voel ik me niet lekker, en ik ben 13 terwijl al mijn vriendinnen veel korter kunnen slapen, maar volgens mij moet een kind sowieso 8 uur per nacht slapen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ooit ergens gelezen dat een kind 9 uur en een kwartier slaap nodig heeft (geen idee waar dat kwartier weg komt).

Toegevoegd na 40 seconden:
Dit hadden onderzoekers van een-of-andere universiteit onderzocht.