Wat kan deze wond bij een kind van twee zijn?

Ik was twee weken geleden met een vriendin in het park, en haar zoontje van twee was gevallen en had een kleine kras op zijn arm. We hebben het wondje schoongemaakt en een pleister erop geplakt. Nu is zij in het ziekenhuis geweest met haar kind maar die hebben haar weggestuurd met betadine en een pleister. De wond op de arm is verschrikkelijk naar om te zien, en dit begon met een klein krasje. Nu zijn er ook spontaan drie dezelfde plekken op zijn beentjes gekomen. De dokter houdt vol dat het niets is, maar het lijkt alleen maar erger te worden. Is er iemand die dit kent?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Kinderen
1.6K

Antwoorden (2)

Mogelijk stonden in dat parkje Berenklauwen,( bloeien nu ) het sap er van, veroorzaakt bij zonnig weer, die soort blaren. wonden.
Gezicht, onderarmen en scheenbenen zijn er zeer gevoelig voor.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
van een berenklauw ga je de dag er na zien als een rode plek of blaren, pas later ontstaan er wonden met korsten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hier moet je niet licht over denken,
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@ PetraMama,staan er wel berenklauwen in dat park en zo ja ook in de buurt waar het kind gevallen is?
@ eddijst, kan iemand dan na 2 weken ook nog zulke plekken krijgen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Van de berenklauw krijg je de dag er na blaren, als dat gaat genezen ontstaan er korsten, die makkelijk stuk barsten, hierna kan het gaan ontsteken, waardoor de plek groter en groter wordt.
Maar na twee weken het pas zien, lijkt me eigenlijk onmogelijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat leek mij ook daarom betwijfel ik of het door het sap van de Berebklauw komt maar ik vond het wel goed gevonden van je ;-)
Als kind kan je gemakkelijk kinderzeer (ook wel krentenbaard genoemd) oplopen tijdens het spelen. Omdat hij gevallen is en dus een open wondje had kunnen hier bacteriën in zijn gekomen. Kinderzeer is zeer besmettelijk en kan zich snel verspreiden.