Waarom moet ik iedere week mijn zippo vullen.?
Ik snap niet waarom ik iedere week mijn zippo moet vullen is dit niet te vaak? Ik gebruik gewoon zippo vloeistof
GoeieVraag is onderdeel van Startpagina. Startpagina geeft al meer dan 20 jaar een overzicht van handmatig geselecteerde links van relevante en betrouwbare Nederlandse websites.
Startpagina is dé (op)startpagina om je zoektocht op internet te beginnen.
Op zoek naar meer informatie over een specifiek onderwerp? Neem een kijkje op de themapagina's van Startpagina.
GoeieVraag is onderdeel van Startpagina. Startpagina geeft al meer dan 20 jaar een overzicht van handmatig geselecteerde links van relevante en betrouwbare Nederlandse websites.Startpagina is dé (op)startpagina om je zoektocht op internet te beginnen.Op zoek naar meer informatie over een specifiek onderwerp? Neem een kijkje op de themapagina's van Startpagina.
Op deze pagina vind je alle vragen in de categorie Natuur- & Scheikunde. Vragen over aardrijkskunde, astronomie, biologie, filosofie, psychologie, sociale wetenschap, techniek en wiskunde vind je in één van de gerelateerde subcategorieën.
Ik snap niet waarom ik iedere week mijn zippo moet vullen is dit niet te vaak? Ik gebruik gewoon zippo vloeistof
Met een vaste temperatuur van 12 graden en een variabele buitentemperatuur is er over grote periodes een voldoende temperatuursverschil om een Fuidyne te laten werken. Enkel de dimensionering lijkt mij niet zo eenvoudig te berekenen. Wie kan daarmee helpen?
Toegevoegd na 3 dagen:
Het is niet de bedoeling om zonnewarmte op te slaan ondergronds maar om elektriciteit op te wekken.
De (parabole) spiegel zou enkel moeten bijdragen om het temperatuurverschil
in de zomer zo hoog mogelijk te maken.
Als een temperatuurverschil van 12 graden volstaat om de Fluidyne-motor op
te starten, zou het zowel bij vriestemperatuur (0 graden dus bovenaan en 12
graden ondergronds) als in de zomer (24 graden bijvoorbeeld bovenaan en 12
graden ondergronds) moeten werken.
Mijn schets is een verwerking van het theoretisch model hier in bijlage.
Alle info over de Fluidyne-engine op wikipedia.
De vloeistof in de open kolom gaat op en neer als de motor werkt. Voorstel
is om daar een drijvende magneet toe te voegen met een spoel rond de buis.
Door de heen en weer gaande beweging ontstaat DC-stroom telkens wisselend
van polariteit.
Voordelen lijken groot : geen aan slijtage onderhevige onderdelen en
supereenvoudige bouw
Nadeel : geen al te groot rendement maar hoeft dit in dit geval?
Ideale toepassing : goedkoop alternatief ipv dure PV-cellen?
Bijvoorbeeld als je azijn of iets mengt met zout dat je dan bijvoorbeeld stroombestendig of iets bent. Gewoon zo iets.
Stel je voor je rijdt in een auto op de snelweg met 100 km/h. Voor je rijd een vrachtwagen die autos kan dragen en dus zo zijn achterklep schuin neerlegt zodat dit voor jou als een ramp kan worden gezien. Dus je kan als het ware op die achterklep rijden. De vrachtwage heeft een snelheid van 90 km/h en dus jij haarlt hem langzaam in. Als je dan op het moment bent waarop jouw wielen zijn achterklep aanraken. Is mijn vraag dus of je dan ook met dezelfde snelheid wegschiet dat als je op de snelweg rijdt? Dus dat je als het ware word afgeschoten op die achterklep. Voor de mensen die twijfels krijgen. De auto heeft voorwielaandrijving :D
GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing