Kun je een pruimeboom stekken?

Ik snoeide een week of 6 geleden wat takken van mijn pruimenboom, met toen blaadjes eraan van ca. een cm. Die gebruikte ik om bij de worteltjes te zetten die ik zaaide. Eén van die takjes zier er nog steeds mooi groen uit en het lijkt zelfs of de blaadjes iets groeien. Zou het zo kunnen zijn dat het takje geworteld is, en ik dus een nieuwe pruimenboom krijg? Geef hem voor de zekerheid regelmatig wat water.

2 jaar geleden
in: Natuur
3.4K

Antwoorden (1)

Zal niet zeggen dat het niet kan, maar gebruikelijk is het niet. Doorgaans worden dit soort bomen geënt, dus een loot van de gewenste soort wordt geënt op een zaailing onderstam.
Met een beetje (veel) geluk gaat jouw takje inderdaad wortels vormen en heb je dan een nieuw boompje.
2 jaar geleden
HannekeJanssen
2 jaar geleden
Aanvulling: en als je stek al aanslaat, is het nog maar de vraag of je er vruchten aan krijgt, en of de vruchten zullen smaken!