Voor een jonge cactus is het beter om deze ieder jaar te verpotten.
Vul hierbij de gehele pot met speciale cactusgrond.

-----Cactusgrond is samengesteld uit bijzonder hoogwaardige grondstoffen zoals tuinturf, turfstrooisel, zand en meststoffen. Ook bevat het een speciale potgrondmix die voor extra bemesting zorgt. -----

De potgrond bevat daardoor voldoende voeding voor 6 tot 8 weken.
Bij o.a. de Intratuin is deze te koop.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Cactussen groeien van oorsprong in een omgeving waar het vaak erg droog is. Ze hebben daarom een bodem nodig die zorgt voor snelle opname en afvoer van water. De ideale bodem dient om die reden deels uit zand te bestaan.

Speciale cactusgrond is samengesteld uit hoogwaardige grondstoffen als tuinturf, turfstrooisel, zand en meststoffen. Gewone grond kan te zuur zijn voor een cactus, overal wordt aangeraden om speciale cactusgrond te kopen. Wil je toch zelf cactusgrond mengen, dan kan dat bijvoorbeeld van potgrond met turfmolm, grof rivierzand en kleikorrels.