Is het sinds 2020 sneller gegaan het klimaatverandering aangezien je het steeds meer ziet in nieuws?

2 jaar geleden
in: Natuur
1.1K
Edraket
2 jaar geleden
Dat je ze steeds meer ziet in het nieuws, staat los van de klimaatverandering zelf. Omdat de mensen zich meer bewust worden van deze verandering, worden artikelen en documentaires over dit onderwerp gretig gelezen en bekeken. Daardoor worden er meer gemaakt, omdat de kranten schrijven en de tv maakt, wat mensen graag lezen en zien.
Deze bedrijven willen heel veel lezers en kijkers. Dan verdienen ze meer.

Antwoorden (1)

Om iets zinnigs te kunnen zeggen over het klimaat, en geleidelijke veranderingen daarin, moet je kijken naar gemiddelden over een periode van minimaal 30 jaar. Elk jaar zijn er wel ergens extra hete, koude, natte of droge seizoenen, maar daar kun je dus geen enkele conclusie aan verbinden. Dus of er iets is versnelt of vertraagt sinds 2020 weet je pas achteraf een beetje zeker, na enkele decennia.