heeft een koe horens?

worden de horens afgeknipt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan op 2 manieren. Wegbranden: van 2 weken tot enkele maanden oud. Bij oudere dieren wrtden ze weggezaagd. Het weg branden van het hoornvormend weefsel is uitersard pijnlijk voor het kalf. Het hoort hierbij gesedeerd te worden.

Antwoorden (2)

De meeste koeien hebben horens, maar het is inderdaad waar dat die vaak verwijderd worden. Doordat bij (melk)veebedrijven de koeien vaak door elkaar lopen, zouden ze elkaar kunnen verwonden met de horens.

Overigens is enige tijd geleden aangetoond dat de melk van koeien MET horens lekkerder is.
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
http://www.demeter-bd.nl/KoeienMetHorens.asp
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Melk word lekkerder door voeding rest is broodje aap
In de Romeinse tijd waren er al koeien zonder hoorns en de Scandinavische rassen, de Aberdeen Gallus en de Galloway hebben geen hoorns.
Er is een project gestart om hoornloze koeien te fokken en dat wordt gefinancierd door de minister van LNV. Het onthoornen van koeie, omdat zij zichzelf en andere dieren hiermee kan verwonden, is dan niet meer nodig