Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat heeft mij gebeten?

Ik ben anderhalve week geleden in een bos gestoken door iets net boven mijn enkel, maar ik weet niet wat. Ik kan me herinneren dat ik het beest heb doodgeslagen want ik voelde iets kriebelen, maar ik had niet precies gezien wat het was. Ik dacht eerst dat het een spinnetje was aangezien er twee gaatjes precies naast elkaar stonden. Op het moment brandde het wel een beetje maar het was niks bijzonders in mijn opzicht. Toch vond ik het vreemd want de dag erna leek het wel alsof ik een kleine bloeduitstorting kreeg aangezien de plek eerst blauw en paars werd en daarna rood. Het zijn overigens wel twee aparte kleine bultjes geworden. Het is nu nog steeds rood en het jeukt ontzettend, ook zijn de bultjes erg hard. Weet iemand waardoor ik gestoken ben en hoe ik het kan behandelen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Natuur
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat zou een Simulium posticatum kunnen zijn geweest, een Blandford steekvliegje (2-3 mm). Het vrouwtje zoekt bloed voordat ze gaat paren. Een steek ervan in je onderbeen is pijnlijk en zorgt voor zwelling, allergische reacties en jeuk. De officiële Nederlandse naam is trouwens kriebelmug, maar die naam is verwarrend omdat er meerdere soorten kriebelmuggen zijn en deze soort geeft dus een veel erger resultaat dan alleen kriebelen.
(Lees meer...)
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
bron?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding