Waarom geeft mijn druivenstruik maar zo weinig en slechte druiven?

Mijn 5 jaar oude druivenstruik heeft nog nooit een goede oogst gegeven.
Ze is gericht op het zuiden, maar levert slechts een 3-tal waardeloze trotsjes.

Picture for question
Inekez1
een jaar geleden
Verkeerde grondsoort? Te zuur of juist teveel klei? Te droog of te nat? Te weinig voeding of kalk? Of juist voeding op het verkeerde moment? Of verkeerd gesnoeid, of op het verkeerde moment? Alleen op basis van deze foto is niet te zeggen wat de oorzaak is van de slechte groei. Je hebt niet alleen weinig druiven, je hebt ook niet veel mooie bladeren. Dat kan door de droogte komen, maar wat ik aan takken zie zit nogal kriskras door elkaar. Er lijkt niet een strak snoeiplan te zijn. Als je maar lukraak wat takken wegsnoeit kan dat wel eens net op het verkeerde moment op de verkeerde plek zijn. Google eens op druif snoeien, druif grondsoort en druif planten voor allerlei tips.

Antwoorden (1)

Dat hangt van veel dingen af, het druivenras, de grond, de verzorging, ziekten en plagen etc...
Het trosje wat ik zie is ten dode opgeschreven en is geknakt.
Per tak niet meer dan 2 trosjes toestaan en krenten is belangrijk.
Snoeien moet uiterlijk de 1 week van Februari, vorst en dergelijk is geen punt, nooit later want de sapstroom komt dan al op gang.
Een foto uit mijn tuin, puur voor de hobby en het gezicht, een buurtbewonder komt al jaren de oogst ophalen om te verwerken...
Op het www is veel te vinden dus goed googlen.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden