Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de beste manier binnenshuis witte vlieg te voorkomen?

Ik hou tomatenplanten in mijn woonkamer iedere keer heb ik in het voorjaar witte vlieg maar niets helpt met het bestrijden.
Buiten wil ik de tomatenplanten niet, maar ik wil het wel voorkomen dat er witte vlieg iedere keer komt, mijn ramen zijn dicht

een jaar geleden
in: Flora
901

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

1
Te lage luchtvochtigheid. Witte vliegen tasten je binnenplanten eerder aan als er weinig vocht in de lucht zit. Zorg dus voor een luchtbevochtiger of zet een bakje water op je centrale verwarming.
2
Temperaturen boven de 20 graden. De grootste oorzaak is net als bij spintmijten het feit dat de temperaturen in Nederland steeds hoger zijn en er vaker hittegolven voorkomen. Daar gedijt de witte vlieg namelijk bij.
3
Teveel plantenvoeding gebruiken. Het schijnt dat witte vliegen op sommige soorten plantenvoeding af kunnen komen zoals stikstofmest. Hoewel dit nog niet uit onderzoek is gebleken, is het verstandig hier een beetje rekening mee te houden. Bovendien is teveel plantenvoeding nooit goed voor je plant.

Spray je nieuwe planten preventief in met neemolie om witte vliegen te voorkomen. De vliegjes kunnen namelijk niet tegen water en al helemaal niet tegen neemolie. Een goede preventie dus, want zo krijg je geen witte vliegen op de bladeren.
(Lees meer...)
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding