Waarom zijn vogels zo bang voor mensen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu
5.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mens is de natuurlijke vijand van heel veel dieren. De mens is zelfs de vijand van de mens. De mens is de mens een wolf.
Hoe krijgen we het voor elkaar!

Het beste antwoord

In de natuur geldt het recht van de sterkste. Ook in eigen soort.
Wat groter is, meer lawaai maakt en onverwachte bewegingen maakt, is te mijden en daar vluchten ze voor. Misschien denken ze dat we grote roofvogels zijn...? :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel

Andere antwoorden (5)

Omdat ze denken dat een mens ze iets wil doen.
Dat is niet alleen bij vogels zo maar ook bij vele andere dieren.
Behalve tamme dieren dan XD
Wij hebben ook steeds een merel bij ons in de tuin, en die is zelfs een keer bij ons naar binnen gevlogen :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
whoo cool :)
dat wil ik ook wel xd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog sterker, bij onze buren klopt elke morgen rond 11u. een merel aan de deur, mijn bejaarde buren schillen dan een peer en de merel komt de dikste tussenplak halen. En nu al voor het 2de jaar, ik ben er stikjaloers op.
omdat ze bang zijn dat mensen ze iets aandoen, omgekeerde is aan de hand hier in de stad, hebben hier veel roeken die nauwelijks bang zijn voor mensen, die zijn er helemaal aan gewend, aan het verkeer, lawaai en aan mensen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe zou jij reageren als iets op je af kwam wat tig keer zo groot is als jij bent?

Ik zou ook bang worden hoor, als iets me tegemoet komt waarvan de hand alleen al zo groot als mij is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van nature zijn vogels niet zo bang voor mensen.
Ze hebben dan wellicht een nare confrontatie gehad.
Overigens zie je bij bepaalde hamburgerketens dat de mussen/meeuwen/ spreeuwen de patatjes uit je hand eten.
Onze papegaai is zo tam dat hij op zijn rug gaat ligger om gekroeld te worden.
De ander (grijze roodstaart pakt je als je hem wat geeft wel eens (niet gemeen) in je hand en scheldt je dan uit voor sukkel met een DIEPE stem!
Zowel de vocabulaoire als het aantal klanken van stemmen, zelfs in dialect is verbijsterend EN op de situatie toegesneden
Duiven kunnen handtam zijn en met parkieten kun je een heel intense band krijgen.
Dieren voelen ook instinctmatig aan of je kwaadaardige bedoelingen hebt of bang bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sommige vogels zijn in principe niet bang voor mensen, als ze door mensen groot zijn gebracht.
kraaiachtigen moet je echt bewust van je vervreemden, anders blijven ze aan je hangen.

andere vogels zijn van nature bang voor de mens, dat zit in de genen.
een merel of spreeuw bijvoorbeeld kan je met alle liefde grootbrengen, maar vanaf het moment dat hij zelf gaat eten zal hij ook volautomatisch angst voor je gaan ontwikkelen.