Heeft de olie in de aarde niet een doel op zich en broed er ondergronds niet een nog groter probleem dan de zee die volstroomt? Hoop het niet!

Waarmee word die ruimte opgevuld waar olie nu zo snel wegstroomt? Gaat de aarde niet echt van binnen kapot met olie oppompen? Hoop dat dit geen domme vraag is, maar een goeie!
Door de druk van temperatuur in aarde ontstaan belletjes in de olie die lichter is dan grondwater en daarom omhoog wilt, maar kan kunstmatig omhoog pompen geen kwaad dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu
4.6K

Het beste antwoord

Ja. Het kan zeker kwaad. Dankzij de aardgas en olie boringen hebben we in Drenthe en Groningen aardbevingen. Grond verzakkingen ed zijn ook regelmatige gebeurtenissen.

Maar een functie heeft het niet; Het is plantaardig afval wat onder druk tijd en temperatuur tot olie en gas is omgezet. Het is nu een laag in poreus gesteente of als laag aanwezig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Natuurlijk bronnen hebben op zich geen doel. Ze zijn er gewoon. De aarde zal er ook echt niet van stuk gaan.

Het kan natuurlijk wel dat de grond er boven meer of minder inzakt. In de Waddenzee gebeurt dat nu al, door de gasboringen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik ben het hier zeker mee eens er worden per dag miljoen vatten opgepompt
Je kan mij niet vertellen dat zo'n grote hoeveelheid geen functie heeft voor de aarde
Lijkt mij dat de olie voorkomt dat de binnen kern warmer wordt in combinatie met het water en aarde We moeten de aarde zien als een levend organisme die wij langzaam maar de laatste tijd snel verwaarlozen De aarde lijkt steeds meer op Mars het water op de aarde verdampt en komt niet meer terug Als we om onze kinderen geven stoppen we met olie oppompen Maar door grote bedrijven als shell ed wordt dit niet gedaan want wie geld heeft heeft macht Eigenlijk moeten we met ze alle in opstand komen hier tegen maar dat doen we ook niet want door de economie van nu kunnen we niet meer zonder Dus eindstand onze kinderen of hun kinderen zijn de dupe Op naar een volgende planeet die we kunnen verzieken
Volgens een nieuw onderzoek kan het geen kwaad, olie wordt namelijk door de aarde aangemaakt en is geen fossiele brandstof, olie zal altijd opnieuw aangemaakt worden!
(en wij maar extra betalen omdat t bijna op is!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja het is een groot probleem.

Ik denk dat je deze link even helemaal moet kijken zodat je begrijpt dat het ernstig is.

Ik vraag me dan ook af wanneer men eens wakker gaat worden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik ben het hier zeker mee eens er worden per dag miljoen vatten opgepompt
Je kan mij niet vertellen dat zo'n grote hoeveelheid geen functie heeft voor de aarde
Lijkt mij dat de olie voorkomt dat de binnen kern warmer wordt in combinatie met het water en aarde We moeten de aarde zien als een levend organisme die wij langzaam maar de laatste tijd snel verwaarlozen De aarde lijkt steeds meer op Mars het water op de aarde verdampt en komt niet meer terug Als we om onze kinderen geven stoppen we met olie oppompen Maar door grote bedrijven als shell ed wordt dit niet gedaan want wie geld heeft heeft macht Eigenlijk moeten we met ze alle in opstand komen hier tegen maar dat doen we ook niet want door de economie van nu kunnen we niet meer zonder Dus eindstand onze kinderen of hun kinderen zijn de dupe Op naar een volgende planeet die we kunnen verzieken
Eigenlijkzou het het beste zijn, om alles wat we uit de aarde halen en waar dan lege ruimtes onstaan aan te vullen met onschuldige restafval,waar wij er zo veel van hebben, maar dat wel te kostbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij zorgt olie ervoor dat de beweging tussen de mantel van de aarde en de bewegende aardplaten soepel kunnen bewegen

En dat het water waar de aarde
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Zit niet kan weg spoelen
De aarde bestaat uit merendeel water en krijgt hierdoor de mogelijkheid om ondergrondse rivieren te vormen Neem een voorbeeld aan Amerika Hier zijn al diverse sinkholes en ondergrondse grote rivieren