Ben voorstander van driehoek groene zeep voor de schoonmaak. Hedendaagse hulp weigert dit te gebruiken, wenst vloeibare 'allesreiniger'. Wattedoen?

Welke argumenten kan ik gebruiken ter overtuiging, moet met garde kloppen in emmer heet water, is te moeilijk... en onbekend vooral. Het is niet alleen goedkoop, maar vooral goed voor het milieu. Hoe dit aan te pakken?
https://www.google.nl/search?q=driehoek+harde+zeep&biw=838&bih=445&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiZjruO6crQAhVI2RoKHVLuBQgQ_AUICCgB#tbm=isch&q=driehoek+zachte+zeep+groene+zeep&imgdii=rQQyJBYaabjhgM%3A%3BrQQyJBYaabjhgM%3A%3BwIiGPVXeTUdfLM%3A&imgrc=rQQyJBYaabjhgM%3A

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Milieu
3.2K
bamibal
7 jaar geleden
Twee opties:
- Andere hulp
- Allesreiniger accepteren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vervelend ja, dat hulpen niet meer op jouw manier willen of mogen werken. Ik ben over gegaan op de flessen vloeibare groene zeep van driehoek, er is mij verteld dat dat evenmin belastend is voor het milieu, misschien voor jou ook een optie? Anders zit er niets anders op, als je deze hulp wil houden, dan het mengsel zelf te kloppen. Als het anders zit met de flessen hoor ik het graag.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@crea
mijn informatie gaat weer zover dat de vloeibare versie minder ...(?) is , geen idee hoe minder , maar minder dan de zachte zeep in de pot.
Weet ook niet meer waar deze info vandaan komt, jammer genoeg.
tinus1969
7 jaar geleden
Vraag eerst eens aan je hulp waarom ze vloeibaar wil. Het gaat om wat zij als probleem ziet, en dus wat voor haar de beste argumenten zijn, niet wat jouw beste argumenten zijn.
Rieneke1
7 jaar geleden
Wie werkelijk begaan is met het milieu stopt met vlees eten: de rest is peanuts. Ik zou de hulp laten werken met materiaal wat zij prettig vindt en gewend is, en blij zijn met het schone resultaat :)
tinus1969
7 jaar geleden
@Rieneke1, wie werkelijk begaan is met het milieu, stopt met autorijden en frisdrank drinken. Vlees eten is tenminste nog gezond.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hulp met kapsones... daar zou ik wel raad mee weten!
Cryofiel
7 jaar geleden
Zo gek is dat niet hoor. De klant vraagt om het WAT. De uitvoerder bepaalt het HOE. Het WAT is: schoonmaken.
Het HOE is voor de klant niet relevant. De hulp mag allesreiniger gebruiken, of de eekhoorntjes Knabbel en Babbel op hun buik op een sponsje over de vloer laten zeilen - zolang het WAT (schoonmaken) maar wordt bereikt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In je eigen huis, onder je eigen dak is er maar ééntje die beslist over het waarmee en hoe reinigen van de spullen. Dat is de bewoner/eigenaar en niemand anders.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Groene zeep is net zo goed of slecht voor het milieu als vloeibare allesreiniger. Het 'groene zeep is goed verhaal' valt onder de zgn. 'grachtengordel waarheden' oftewel neem het met een korreltje zout. In veel verzorgingssectoren wordt tegenwoordig met multivezeldoekjes schoongemaakt, zonder enige vorm van zeep.

Het beste antwoord

Een paar argumenten:
Het zijn jouw spullen in jouw huis, dus jij mag beslissen waar deze spullen mee worden schoongemaakt. De Driehoekzeep is het minst slechts voor het milieu.

Jij betaalt het schoonmaakmiddel, dus jij mag beslissen dat voor de goedkoopste manier wordt gekozen. Al zou de allesreiniger goedkoper zijn, dat maakt niet uit, dan moet men jou daar eerst van overtuigen.

De nostalgische geur van Driehoekzeep doet jou aan vroegere tijden denken (bv je jeugd of aan je moeder. Daar wordt jij vrolijk en gelukkig van en dat is heel goed voor jouw gezondheid.

Toegevoegd na 5 minuten:
Het gebruik van Driehoek groene zeep hoort bij jouw levensstijl.De groene, de milieuvriendelijke en zo heerlijke geurende zachte zeep.

http://frugal-levensstijl.blogspot.nl/2011/05/driehoek-groene-zeep.html

Toegevoegd na 2 uur:
daar wordt jij vrolijk van = word zonder t
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ivana
7 jaar geleden
Precies. :) plus.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt Joan!

Andere antwoorden (1)

De vloeibare zeep-variant is prima bruikbaar als allesreiniger. Alleen voor vette handen (automonteurs) en vette kragen van overhemden is het niet handig, daarvoor gebruik je beter de stevige groene zeep.

In verhouding is de vloeibare groene zeep wel duurder. Ik maak dus ook wel eens zelf een sopje van de stevige groene zeep (dat gelei-spul).

Neem een lege fles, doe daar een klont groene zeep in, half vullen met water en schudden. Makkelijker dan opkloppen met een garde en je hebt een fles allesreiniger waaruit je gewoon een scheut in een teiltje water kunt doen. Wat je niet gebruikt laat je in de fles staan en vul je gewoon volgende keer weer aan.

Het makkelijkste is een fles met grote opening en een handvat. Bijvoorbeeld van wasverzachter. Voor kleinere hoeveelheden kan het ook gewoon in een lege jampot.

Om de hh-hulp op weg te helpen kun je eerst zelf het spul aanmaken, dan een keer klaarzetten met klont zeep erin, wat ze zelf moet aanvullen met water en schudden en dan kan ze het daarna gewoon zelf, als ze eenmaal gezien heeft wat de verhouding zeep-water ongeveer is.
7 jaar geleden
Rieneke1
7 jaar geleden
Zou de hulp het niet vervelend vinden zo als klein kind behandeld te worden?
Inekez1
7 jaar geleden
De hulp mag ook gewoon vanaf de eerste minuut geheel zelfstandig werken, maar heeft kennelijk zelf aangegeven dat niet te willen of kunnen. Ik heb jarenlang zelf als schoonmaakhulp gewerkt bij particulieren en het is niet meer dan normaal dat de hulp werkt met het materiaal en de middelen die ter beschikking worden gesteld. En geloof mij: er zijn schoonmaakhulpen bij die niet zelfstandig de zak van de stofzuiger kunnen vervangen.
Rieneke1
7 jaar geleden
Je hoort het natuurlijk van 1 kant nu...en in principe vind ik dat je iemand in dienst neemt om schoon te maken, en het eindresultaat telt. Je bemoeit je toch ook niet met de glazenwasser of de schilder? Maar je hebt erbij die idd het simpelste nog niet weten, en die moet je alles voorkauwen. Maar of dat hier het geval is?
Inekez1
7 jaar geleden
Glazenwassers en schilders, maar ook loodgieters etc is een heel ander soort werkverhouding. Die nemen ook hun eigen gereedschappen mee. Een huishoudelijke hulp komt over het algemeen niet met eigen stofzuiger en dweil bij de klanten thuis, maar gebruikt hetgeen voorhanden is. Ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die het hele fenomeen 'groene zeep' niet kennen en het maar omslachtig vinden. Die kun je best even laten wennen door het de eerste keer kant-en-klaar voor ze neer te zetten. Van de andere kant is het ook altijd iets dat in overleg gaat, soms heeft de hulpverlener zelf een goed alternatief waar de klant uiteindelijk ook tevreden mee is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Jodokus, Zeg dat je graag wil dat men de ouderwetse groene zeep gebruikt, omdat de nostalgische geur je aan je jeugd doet denken en dat je daar zo vrolijk en gelukkig van wordt. Wat Ineke al zegt: men maakt schoon met de middelen die voorhanden zijn. Klinkt misschien streng: maar er is er maar één die beslist waar mijn spullen mee schoongemaakt worden en dat ben ik. Met veilige schoonmaakmiddelen natuurlijk, dat wel. Op de flessen vloeibare allesreiniger zit wel een maatdopje, maar zeker weten, dat iedereen gewoon een flinke scheut in de emmer doet. Het is Jodokus die moet betalen, dus zij mag kiezen voor de goedkoopste middelen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik vind de vloeibare zeep prima.
Maar het is maar net hoe "schoon" je het hebben wilt.
Allesreiniger is wel agressiever en maakt ook wel schoner volgens mij.