Hoeveel windturbines staan er over de hele wereld, en waar staan deze?

ik hou een presentatie over windturbines, maar ik kan dit gewoon nergens vinden. iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu
3.7K

Antwoorden (3)

Er is een wereldwijde windturbine organisatie. Misschien vind je hier je antwoord, ik heb het een beetje globaal doorgespit, maar kon op het eerste gezicht niet zo snel de aantallen vinden, alhoewel er wel over gesproken wordt en zelfs een boek schijnt te zijn.

Check http://www.wwindea.org/home/index.php

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op wikipedia staat heel veel info!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens onderstaande bron waren er in 2009 zo'n 150.000 windmolens/windturbines. Dit aantal werd door hoogleraar geografie Pieter Lukkes in het Financieel Dagblad vermeldt van 5-10-2009.