Is wonen onder zonnepanelen ongezond?

ik overweeg zonnepanelen aan te schaffen maar kan niets vinden m.b.t. gezondheid

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Milieu
2.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is wonen onder dakpannen ongezond?
Waarom zouden zonnepanelen ongezond zijn?
Wellicht kun je niks vinden omdat er niks aan de hand is.
Ritsuka
10 jaar geleden
Wat zou er slecht aan zijn?
SimonV
10 jaar geleden
Hier staat wel dat zonnepanelen ongezond kunnen zijn: http://www.ehow.com/list_6155201_solar-energy-health-effects-humans.html Over de wetenschappelijke waarde van het artikel kan ik niet oordelen.
Cryofiel
10 jaar geleden
Het artikel gaat er nog van uit dat "elektromagnetische hypersensitiviteit" bestaat. Die theorie is echter al lang verlaten. Overigens, vraagsteller: wat voor zonnepanelen wil je aanschaffen? Fotovoltaïsche of thermische?

Antwoorden (1)

Zonnepanelen geven geen straling af, dus hoeft je je om die reden geen zorgen te maken om je gezondheid.

Wel moeten ze natuurlijk goed stevig gemonteerd zijn zodat ze niet bij een beetje wind van het dak waaien en op je hoofd kunnen vallen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
Klopt ! Zonnepanelen zijn totaal ongevaarlijk. Ze zijn voor een belangrijk deel gemaakt van silicium. Het basisingrediënt van zand. En dus ook van de klei waar een gewone dakpan van wordt gebakken. Het is dus net zo (on)gevaarlijk als de gemiddelde dakpan.