In welke merken tandpasta zitten kleine plastic bolletjes?

De plastic bolletjes geven veel vervuiling.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.noordzee.nl/blog/etos-haalt-microplastics-uit-eigen-product/

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Milieu
8.5K
Amadea
11 jaar geleden
Kan me niet voorstellen dat dit gedaan wordt. Als je dan per ongeluk slikt krijg je plastic naar binnen. Veel te gevaarlijk!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er staat niet voor niets op dat je het niet door moet slikken, en van een beetje plastic ga je echt niet gelijk dood...

Antwoorden (1)

Een recente lijst vond ik van 150 producten waarin na een willekeurige steekproef bleek dat er microplastics in verwerkt waren. Zoals te verwachten zit het hoofdzakelijk in scrubproducten. Maar toch ook een paar tandpasta's:
- Colgate 2 in 1 Toothpaste & Mouthwash, Whitening Icy Blast
- Elmex Sensitive
- Elmex Intensive Cleaning
- Oral‐B Pro‐expert
- Sensodyne Repair & Protect
Amadea