met meer inzet op milieu/duurzaam & lokaal valt veel werkgelegenheid te kreëren. Waarom gebeurt dat niet ?

Waarop hapert men (=gemeentes, provincie en het rijk) ? Laat het rijk dit ter dege en sterk gaan faciliteren dmv bijvoorbeeld het voorstellen van belasting aftrek voor meer duurzaam.

Toegevoegd na 6 dagen:
meer lokaal gaan oplossen en kleinschalig kreëert werk voor direct betrokkenen. Staat hier een vergoeding tegenover dan worden dit als vanzelf banen bij succes.
D.i. het omgekeerde van gedwongen zinloos moeten werken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Milieu

Het beste antwoord

Dat kost geld, maar het kan ook weer geld besparen als je daarmee werk kunt creëren voor mensen die nu een bijstandsuitkering hebben. Zo zou een gemeente mensen met een bijstandsuitkering kunnen opleiden om zonnepanelen te plaatsen. De gemeente kan dan gratis plaatsing van zonnepanelen aanbieden voor haar inwoners. Het enige dat dat de gemeente kost is de opleiding tot het plaatsen van zonnepanelen. De kans is dan aanwezig dat die mensen een eigen bedrijf starten om zonnepanelen te plaatsen, zodat er dan een bijstandsuitkering komt te vervallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een uitstekend voorbeeld van wat er wordt bedoeld. En zo zijn er nog veel meer te bedenken. Ga je gang : fantaseer erop los en vergeet het schapenhoeden niet, wat de beste natuur oplevert en nu wordt weg bezuinigd.
Evenals kunst en vele muziek uitingen . Wat rest is meer en meer en meer van hetzelfde, brrrrrrr
Wie weet er nog een fantasties voorbeeld.

Andere antwoorden (3)

Het kost geld!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar alles is gesubsidieerd, de zogenaamde groene golf v/d overheid kost in werkelijkheid miljarden die werkelijk door het riool worden getrokken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Al met al blijft het een geldkwestie, met de nieuwe WWNV (wet werken naar vermogen),worden mensen met een uitkering en/of mensen met een WSW indicatie geplaatst in projecten van gemeentes. ( dit vaak gefaciliteerd door een WSW instelling).

Daarnaast hebben ze teamleiders nodig die deze teams aansturen, dat kost geld en dat probeert men met subsidie van gemeente in te vullen, dit gaat moeizaam aangezien gemeentes niet zo happig zijn op onkosten.

Ook is deze groep moeilijk aan te sturen je hebt nl. mensen die kunnen en niet willen, of willen en niet kunnen! Daarnaast wil of kan niet iedereen bv schoffelen, vuil sorteren, en toezicht houden op stations en openbare gelegenheden valt weer onder de APV ( algemene plaatselijke verordering, deze is per gemeente verschillend).

Het blijft dus moeilijk om het goed te realiseren aangezien het een kwetsbare groep is waar veel verloop (WWNV) en zieken (WSW) is.

Persoonlijk hoop ik dat er steeds meer bedrijven hier in meeliften met bv werkaanbod, stimuleren van WWNV naar een baan! Ook WSWers bloeien op als deze binnen hun kunnen worden gestimuleerd.