Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het slecht voor het milieu om te douchen in de tuin?

Ik kan kiezen: het gazon sproeien met leidingwater, en douchen in de badkamer, of douchen in de tuin, en water besparen, maar hoe slecht is die shampoo dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu
4.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je biologische zeep/shampoo gebruikt, is dat op zich goed te doen. Als je toch bezig bent; wat denk van het warme douche- en badwater te gebruiken voor de verwarming? Die restwarmte gaat nu het putje in, maar die zou jou ook door een radiator, vloer- of wandelement kunnen laten lopen... (in de winter sproei je de tuin waarschijnlijk niet...)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik neem aan dat je dan onder de slang rondjes gaat lopen in de tuin??? Anders sproei je weinig... ;)

De schadelijkheid van shampoo is afhankelijk welke shampoo je gebruikt...

Hieronder in de bron wat recepten om zelf shampoo te kunnen maken...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je pure olijfoliezeep gebruikt voor je haar en huid, kan het geen kwaad voor je gazon. Maar wel inderdaad, regelmatig een stukje opschuiven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van shampoo wordt de grond alkalisch. Soms kan dat geen kwaad, maar dan moet je eerst even bodemmonsters laten nemen. Als de tuin water nodig heeft, moet je zeg maar 3/4 uur sproeien. Zolang douche je niet, zeker niet met koud water. Bezint eer je begint.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste is dat je je snel doucht in de badkamer en het gazon helemaal niet sproeit.
Gras is enorm sterk en kan best tegen een regenloze periode. het wordt vanzelf weer groen.

Dus, als je denkt aan het milieu, sproei je je tuin niet met leidingwater.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is niet slecht, ik zou het maar niet doen.in je badkamer douchen douchen is veel fijner.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding