Is envelop met venster slecht voor het milieu?

Ik vroeg me af of een envelop met venster een extra negatieve impact heeft op het milieu. Het zou mij logischer lijken om het adres gewoon rechtstreeks op de envelop te drukken, maar misschien is hier een onderliggende reden voor?

Weet jij het antwoord?

/2500

Er zijn twee soorten vensterenvelop: met plastic en cellofaan venster. Het productieproces van plastic en cellofaan is milieubelastend. Plastic venster Hoewel het geen kwaad om het plastic gedeelte te verwijderen, hebben de meeste papierrecyclingbedrijven geen probleem om deze te recyclen. Tijdens het pulpproces worden de plastic vensters eruit gefilterd. Maar je houdt natuurlijk wel plastic over dat slecht is voor het milieu. Cellofaan venster Cellofaan is een plantaardig en biologisch afbreekbaar. Dat is dus niet milieubelastend. Het adres printen op de envelop is natuurlijk beter, maar vergt wel meer handelingen. Ook moet je bij veel post zorgen dat de brief in de juiste envelop komt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100