Hoe werkt een stoompers-machine in een kleding-wasserette?

ben een beetje in paniek, ben net terug van een geweldige surf-vakantie in Marokko, maar heb daar mijn kleding laten reinigen bij een wasserette. Nu viel me op dat de stoom-persmachine redelijk oud was en ik heb begrepen dat in oude strijkijzers asbest in zit? Nu ben ik in paniek dat de vezels in mijn kleding zitten. Of werkt dat anders bij een stoom-pers-strijkijzer? De kleding wordt onder een plaat geperst met stoom. Wie o wie kan mij helpen, ik heb de neiging om al mijn nieuwe kleren weg te gooien :( Zit helemaal in de rats. Mijn vriend zegt dat het alleen stoom is en dat ik me niet druk moet maken, heb liever een reactie van iemand die er verstand van heeft zodat ik dit achter me kan laten

Weet jij het antwoord?

/2500

Met een stoompers wordt je kleding door een ijzeren plaat geplet. net zoals je thuis doet met een strijkijzer. Dat er ergens in zo'n bedrijf iets met asbest is, maakt niet uit. Paniek kun je bedwingen door even na te denken. - De kans dat er asbestvezeltjes in je kleding terecht zij gekomen is héél klein. - Dat er van die vezeltjes iets losraakt en vrij in de lucht komt te zweven, idem. - De kans dat je dan een vezeldeeltje dan inademt, idem. - De kans dat dat dan in je longen komt, en niet in je neus blijft hangen, idem. - Dat een vezeltje kanker veroorzaakt, idem. Al met al een kans van ver achter de komma. Je kunt je dan ook nog bedenken dat er vele mensen vele dagen met grote stukken asfalt bezig zijn om ze te verwijderen. Die lopen miljoenen keer zo groot risico dan jij. En toch doen ze het gewoon.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100