Mag je vuurwerk in de kliko gooien?

misschien is het een domme vraag maar ik dacht anders ontploft het als ze het afval verbranden :-}

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Milieu
6.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@fruitguy, heel goed gedacht, dus eerst onbruikbaar maken door het goed door en door nat te maken.

Het beste antwoord

Ja, dat mag. Wel moet je ongebruikt, of niet afgegaan vuurwerk voordat je het bij het restafval gooit, eerst even nat maken zodat het onbruikbaar wordt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt. Alleen dat minnetje begrijp ik niet.
Antoni
9 jaar geleden
Zo te lezen op de website van de bron móet je het ongebruikte vuurwerk niet nat maken, maar is dat wel aan te raden. Misschien daarom minnetjes (beter gezegd: duimpjes omlaag)?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de uitleg Antoni.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heel erg bedankt voor jullie antwoorden!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ Plus
Als je ongebruikt vuurwerk in de afvalcontainer gooit, moet je het wel degelijk eerst door en door nat maken.
De site geeft twee mogelijkheden:
Er staat nl: als u er vanaf wilt
kunt u het door en door nat maken .... of inleveren bij de politie.