Voordelen/nadelen van duinen ten opzichte van dijken?

Ik weet op zich wel de verschillen tussen duinen en dijken. Maar wat zijn de voordelen en nadelen van duinen tegenover dijken?

Heel erg bedankt alvast.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Milieu
4.8K

Antwoorden (1)

DIJKEN:
voordeel: ze worden precies afgestemd op de behoefte.
nadeel: zijn duur om aan te leggen, vragen als regel veel controle en vaak ook onderhoud.

DUINEN:
Voordeel: ze "zijn" er gewoon, kostten niets en passen bij de omgeving
Nadeel: áls ze onderhoud nodig hebben, is dat vaak ingewikkeld