Scheefgroeiende boom al dan niet kappen?

Ik heb een scheefgroeiende boom in mijn voortuin staan.
Deze heeft 2 stammen welke scheef groeien. 1 stam staat nu op minder dan 20 centimeter van de dakrand. Het dak is al op verschillende plaatsen beschadigd. Wat zijn mijn mogelijkheden?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Milieu
2.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Voordat je gaat kappen, vergeet niet te informeren bij de gemeente. Je mag niet zomaar bomen kappen.

Antwoorden (1)

De meeste coniferen worden gewoon grote bomen, ook die van jou.
Dus kan die stam nog wel eens zo dik worden en de boom veel hoger.
In het verleden zijn de stammen van het huis af gegroeid, of wel naar het licht toe.
Weg zagen is de beste optie, ander krijg je op den duur grote schade aan je huis.