als wij zo snel als het kan, over stappen naar nieuwe vormen van brandstof wat tedoen met de over gebleven olie???

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Milieu

Antwoorden (9)

Olie wordt niet alleen gebruikt als brandstof maar bijvoorbeeld ook als grondstof van olie.

Dus er blijven voorlopig nog genoeg dingen over waarvoor olie gebruikt zal worden. Wel zal bij dalende vraag de prijs ook omlaag gaan. Daarnaast is het potentieel goed van het milieu.

Toegevoegd na 5 minuten:
Olie is natuurlijk geen grondstof voor olie maar een grondstof van plastic. Foutje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus ze maken olie van olie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uh... je hebt gelijk. Aanpassingkje (:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
net op tijd SonjaD +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoiets wou ik ook antwoorden. De behoeft aan kunststoffen op basis van olie is sterk groeiende.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik dan toch aan het aanpassen ben. Aanpassinkje schrijf ik normaal zonder g.
Laten zitten....!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er kunststof van maken. Want niet het tekort aan brandstof, maar het tekort aan kunststof is het probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de opgepompte overgebleven olie wordt ook voor andere dingen gebruikt waar nog geen nieuwe motor voor ontwikkeld is.

ik neem aan dat je het hier voornamelijk hebt over auto's?

olie is voor heel veel dingen noodzakelijk en ik denk dat olie altijd gebruikt zal worden.

als er geen olie meer nodig is als brandstof dan laat men het zitten of slaat men het op in tankers
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon in de aarde laten zitten. Kan altijd nog eens van pas komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kunststoffen, medicijnen, kledingstoffen en tal van andere producten worden gemaakt van olie of aardgas, wat je kunt zien als vluchtige olie.
Je zult werkelijk verbaasd zijn WAT er allemaal van en met olie gemaakt wordt.
Dus als we alternatieve energie hebben die dekkend is,
is olie nog altijd een van DE belangrijkste grondstoffen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overstappen op een andere brandstof is een volkomen ondenkbare zaak.
Alleen als we op grote schaal overgaan op kernenergie zouden wij olie als energiebron kunnen vervagen. De weerstand tegen kernenergie is evenwel door onkunde zo groot, dat ik dat niet zie gebeuren.

Het missen van olie voor vervoer en verwarming is een kant van de zaak, maar er wordt minstens evenveel olie grbuikt voor het produceren van andere goederen.
Voor plastic, medicijnen, teveel om hier op te noemen.

Als we dus niet snel op kernenergie overgaan, gaan we niet alleen dood via de opwarming van de aarde, maar ook door gebrek aan ‘essentiële’ goederen die niet meer kunnen worden gemaakt door gebrek aan grondstoffen.

Vrolijk Nieuwjaar allemaal !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die 2010;

Maak je niet druk; de energiereuzen van deze wereld zorgen er wel voor dat de aardoliereserves geëxploiteerd zullen worden zolang dat rendabel is. En met het schaarser worden van dat spul stijgen de prijzen vanzelf waardoor het moeilijk bereikbare deel ook weer sneller renderen kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk maar eens gewoon in huis in welk product er geen olie in is verwerkt zelfs nu je naar de pc zit te kijken vele bestands delen zitten ook olie in verwerkt. en kijk maar eens naar rubberen onderdelen.