Zijn er meerdere arsenicummeren?

N.a.v. de vondst van een bacterie in het Monomeer stel ik deze vraag:
Is het normaal dat een meer vol arseen zit?
Is dit een geologisch verschijnsel of is hier sprake van het afval van industrieproducten?
Het Monomeer is vast geen zwemwater!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Milieu

Antwoorden (2)

Het is geologisch. Het Monomeer ligt in het zwakste gebied van de wereld m.b.t. de breekbaarheid van de aardkorst. Het ligt in het Yosemite Nationaal Park. Men spreekt van een tikkende tijdbom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het monomeer heeft in tegenstelliung wat we zouden denken een zeer rijke fauna... één van de hoogste van de wereld;
Veel vogels , die alleen daar voorkomen
Kreeftjes ....
De giftigheid zou miniem zijn .
Of er meer van zijn? Zou het niet weten.